سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسفنانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گرانفروشی در بوفه‌های دانشگاهی و ورزشگاهی تخلف است/ دانشجویان تخلفات را گزارش کنند

این روز‌ها همزمان با شرایط نامساعد اقتصادی، برخی از سودجویان اقدام به گرانفروشی و عرضه کالا‌های خود با قیمت‌های چندبرابری به شهروندان می‌کنند. یکی از این سودجویان دارندگان غرفه‌های عرضه محصولات غذایی در دانشگاه‌ها هستند.


به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گرانفروشی معضلی است که این روز‌ها و در شرایط اقتصادی فعلی موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم کرده است. گرچه دستگاه‌های نظارتی و در راس آن‌ها تعزیرات به این موضوع ورود کرده و برخورد قاطعی با متخلفان دارند، اما منوط شدن برخورد با این جرم به گزارش‌ها و شکایات مردمی سبب شده تا گرانفروشی در بیشتر نقاط شهر مشاهده شود.


بیشتر بخوانید؛ برخورد جدی تعزیرات با گرانفروشی در واحد‌های دانشگاهی پایتخت


یکی از مراکزی که این روز‌ها با سوءاستفاده از مکان خود اقدام به گرانفروشی می‌کنند، غرفه‌های عرضه موادغذایی در دانشگاه‌های کشور هستند. نمونه این تخلف‌ها را می‌توان در بوفه عرضه محصولات غذایی دانشگاه سوهانک دید.

دانشگاهی که به علت محل جغرافی خاص خود، فاصله زیادی تا اولین سوپرمارکت دارد و همین موضوع سبب شده تا عرضه کننده محصولات غذایی در این دانشگاه محصولات خود را قیمت‌های دلخواه عرضه کند و دانشجویان نیز چاره‌ای جز خرید از این عرضه کننده نداشته باشند.

این تخلفات تنها محدود به عرضه کننده محصولات غذایی نمی‌شود و انتشاراتی این دانشگاه نیز ضمن عرضه محصولات خارجی در سال حمایت از کالای ایرانی و گفتن با افتخار این عبارت که «جنس ایرانی به درد نمی‌خورد» انواع لوازم تحریر را به قیمت‌هایی بیش از قیمت بازار عرضه می‌کند.

نکته جالب توجه این است که این متخلفان با چاپ قیمت‌های دلخواه بر روی برچسب و چسباندن آن بر روی قیمت چاپی محصولات، سعی در القای این مسئله به خریداران دارند که این قیمت‌ها توسط تولیدکننده درج شده است.

یکی از دانشجویان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «این فروشگاه دست کم محصولات خود را هزار تومان گرانتر می‌فروشد.

برای مثال ساندویج ژامبون مرغ که روی بسته بندی آن قیمت ۳ هزار تومان درج شده را به قیمت ۶ هزار تومان و کیک ۱۵۰۰ تومانی را ۲۵۰۰ تومان عرضه می‌کند.»

دانشجوی دیگری با گلایه از گرانفروشی رخ داده گفت: «ما دانشجو‌ها درآمدی نداریم که بخواهیم محصولات را با این قیمت‌های نجومی بخریم. برای خرید یک خودکار معمولی باید ۴ هزار تومان به انتشاراتی پرداخت کنیم.»

در همین زمینه محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در صورت وقوع گرانفروشی و هرگونه تخلفی از این دست در مراکز عرضه کالا و خدمات، سازمان تعزیرات به عنوان متولی به این موضوعات ورود و با متخلفان برخورد می‌کند.

وی افزود: فروشندگان اقلام و ارائه محصولات رفاهی، خدماتی در محیط‌های دانشگاهی، بیمارستانی، ورزشگاهی و ... موظف به رعایت مقررات و عرضه صحیح اقلام و کالا‌ها در چهارچوب رعایت نکات بهداشتی و سلامت آن هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه در صورت مشاهده و اعلام گزارش گرانفروشی اقلام در مراکز انتشارات و بوفه‌های دانشگاهی با متخلفان به طور جدی برخورد خواهد شد، تصریح کرد: دانشجویان در صورت نارضایتی از ارائه محصولات غذایی و خدمات انتشارات با قیمت بیش از حد مجاز تعیین شده در دانشگاه‌ها، مراتب را به سازمان تعزیرات حکومتی و گشت تعزیرات پایتخت گزارش دهند تا برخورد‌های قاطع قانونی در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/

فروشندگان اقلام در محیط‌های دانشگاهی موظف به رعایت مقررات و عرضه صحیح کالا‌ها هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
خب حتما همینطوره
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
مغازه نزدیک دانشگاه ما تازه ساندویچومیده10تومن.اونجامفته
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
سلام یعنی چی!چون دوره هر کاری خواستن انجام بدن بدبخت دانشجوها چه گناهی کردن
همت
۱۰:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
دانشگاه ماست که بارهاوبارهاگفتیم کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعید
۰۹:۴۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
دانشگاه امیرکبیرم همینه
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
دانشگاه ماهم همینه کیه که پیگیری کنه
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
به کجااطلاع بدیم