سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقف پرواز بوئینگ «۷۳۷ مکس» در شماری از کشور‌های جهان

در پی سقوط مرگبار بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ در اتیوپی، تعدادی از کشورهای جهان از تصمیم خود برای تعلیق استفاده از این نوع هواپیما تا اطلاع ثانوی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی سقوط مرگبار هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸، اندونزی امروز دوشنبه اعلام کرد بکارگیری این مدل هواپیما را در ناوگان خود متوقف کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد شرکت هواپیمایی پادشاهی مراکش  تصمیم گرفته تمامی پرواز‌های این شرکت که با بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ انجام می‌شود را متوقف کند. این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه مراکشی نوشت: شرکت هواپیمایی پادشاهی مراکش تصمیم دارد پرواز‌های تجاری با بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ را که از مبدأ مراکش به مقصد پاریس، لندن و بارسلون انجام می‌شود را معلق کند.

خطوط هوایی اتیوپی پس از حادثه مرگبار سقوط این نوع هواپیما در روز گذشته، پرواز هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ را تا اطلاع ثانوی به عنوان اقدامی پیشگیرانه به حال تعلیق درآورد.

شرکت «کیمن ایرویز» متعلق به جزایر کیمن (از مستعمرات فرادریایی انگلیس در دریای کارائیب) نیز اعلام کرده استفاده از این مدل هواپیما را تا دریافت اطلاعات بیشتر متوقف کرده است.

از سوی دیگر، شرکت هوایی فلای دبی امارات اعلام کرد همچنان به اعتبار هواپیماهای بوئینگ 737 مکس 8 در ناوگان هوایی خود اعتماد دارد. سخنگوی رسمی شرکت فلای دبی در بیانیه ای اعلام کرد: ما اوضاع را زیر نظر داریم و به ارتباط مان با بوئینگ ادامه می دهیم. ما همچنان به اعتبار هواپیماهای مان اعتماد داریم و سلامت مسافران و خدمه مان، اولویت نهایی ماست.

همچنین سخنگوی خطوط هوایی نروژ اعلام کرده این شرکت به استفاده از این نوع هواپیما به طور معمول ادامه خواهد داد.

اداره هوانوردی چین نیز پیش از این اعلام کرده بود از شرکت‌های هوایی داخلی خود خواسته است از بکارگیری هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ خودداری کنند. در بیانیه اداره هوانوردی چین آمده بود تمامی شرکت های هوایی چین باید از 6 شب امروز به وقت محلی، فعالیت هواپیمای بوئینگ 737 مکس 8 را به حال تعلیق درآورند. 

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ خطوط هوایی اتیوپی روز گذشته تنها چند دقیقه پس از پرواز و در مسیر خود به نایروبی، پایتخت کنیا سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن که شمار آن‌ها به ۱۵۷ نفر می‌رسید، جان باختند. این اتفاق، دومین حادثه برای هواپیما‌های ۷۳۷ مکس ۸ به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سهیل
۲۲:۲۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
عیبی نداره
به کشورایی که از خریدشون ناراحتن بگید هواپیماهاشونو بذارن تو سایت دیوار به قیمت نو (مثل بقیه هواپیماهای برگشتی سایر کشوها که به ما به قیمت سالم و نو فروختن) ازشون می خریم .