سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی:

مشهد الگوی خدمت است/سفر ۳۱ میلیون و۵۲۷ هزار زائر به مشهد در ۱۱ ماه سال جاری

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت:در ۱۱ ماه اول سال جاری ۳۱ میلیون و۵۲۷ هزار زائر به مشهد سفر کرده اند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی فروزان مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی ظهر دوشنبه در همایش خدمت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار همایش هتل خورشید تابان گفت: بعد از صنعت خودرو و نفت گردشگری سومین صنعت برتر دنیا محسوب می‌شود، زیرا سوددهی در این صنعت در مدت بسیار کم اتفاق می‌افتد و در عین حال سرمایه اولیه نیز بازگشت سریعی دارد.

وی تصریح کرد: ۲۵۰ میلیون نفر در دنیا در صنعت گردشگری امرار معاش می‌کنند و پذیرش گردشگر در هر کشوری مدیون افرادی است که سلامت گردشگر را تضمین می‌کنند.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: گردشگری ابعاد مختلفی دارد طبیعی، تاریخی، ورزشی و مذهبی و در مشهد نیز تفاوتی بین گردشگر و زائر وجود ندارد و هر زائر یک گردشگر محسوب می‌شود.

فروزان افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۱ میلیون ۵۲۷ هزار نفر وارد مشهد شدند و در این بین بیشتر زائرین با استفاده از وسایل نقلیه شخصی به مشهد وارد می‌شوند که این اهمیت نظارت بر مسائل بهداشتی رستوران‌ها و اماکن بین راهی را دو چندان می‌کند.

وی تصریح کرد: پیشانی عرصه خدمت به زائرین حوزه بهداشت و درمان است و اوج خدمت نیز رینگ ابتدایی اطراف حرم و بعد از آن ییلاقات اطراف مشهد است.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: مشهد در کشور الگوی خدمت شناخته می‌شود و بسیاری از طرح‌هایی که در مشهد و در استان اجرایی می‌شود الگویی برای اجرا در سایر استان‌ها می‌شود و نگاه بسیاری در کشور به نحوه خدمت رسانی به زائرین در مشهد است.

فروزان افزود: امسال ۵۰۰ هزار شب اقامت در استان مهیا شده است و بیش از ۷۰۰ خانه مسافر دارای مجوز در استان فعال است و ۱۲۰ هزار تخت هتلی نیز آماده پذیرش زائرین است.

وی تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۳ میلیون زائر خارجی به مشهد وارد شده است و خدا را شاکریم که هیچ گونه مشکل بهداشتی بوجود نیامد و ۲۷ شرکت گردشگری سلامت بر روند خدمت رسانی به گردشگران سلامت نظارت می‌کند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

در سال جاری بیش از ۳ میلیون زائر خارجی به مشهد وارد شده است

برچسب ها: استانداری ، نوروز98
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.