سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف ۴۹۰ هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان

از ابتدای امسال تاکنون ۴۹۰ هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان پس گرفته شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد آقایی، دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال، اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان گیلان امروز در نشست این شورا گفت: امسال حدود ۴۹۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با حکم قضایی از دست متصرفان پس گرفته شده است.

وی افزود: تا زمانی که به منابع طبیعی نگاه اقتصادی می‌شود نمی‌توان در حفاظت و حمایت از آن موفق بود.

محسن یوسف پور، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان هم با اشاره به لزوم حفاظت مشارکتی و مشارکت مردم در صیانت از منابع طبیعی، گفت: کمبود نیرو و اعتبار مهمترین مشکل در حفاظت از منابع طبیعی استان است.

وی از نمایندگان گیلان در خانه ملت خواست هر چه زودتر لایحه جامع منابع طبیعی را که از سال ۸۹ به مجلس شورای اسلامی ارایه شده تصویب کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: امسال برای نخستین بار بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اختصاص یافت.

محسن یوسف پور، با اشاره به اینکه رویکرد امسال این اداره کل مقابله با قاچاق چوب، اجرای طرح کاداستر، جمع آوری بانک اطلاعاتی سازه‌های غیر مجاز در عرصه‌های منابع طبیعی بود، گفت: در ۱۱ ماه گذشته ۳۸۶ فقره پرونده تخلف تصرف اراضی ملی به مراجع قضایی ارسال شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد کمتر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۱۴۵ قاچاقچی چوب هنگام ارتکاب جرم بازداشت شدند، افزود: در این مدت ۵۳۳ فقره پرونده تخلف قطع غیرمجاز درختان به مراجع قضایی ارسال شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد بیشتر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت:به مصوبه سفر اخیر رئیس جمهور برای اجرای طرح کاداستر در گیلان هم اشاره کرد و گفت: در این سفر مصوب شد ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح اختصاص یابد.

قربانعلی محمد پور ، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان هم گفت: امسال ۸۵ هکتار از مناطق چهار گانه حفاظت محیط زیست اعم از پارک‌های ملی، آثار ملی طبیعی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده رفع تصرف شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

بازپس گیری ۴۹۰ هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان

برچسب ها: محیط زیست ، دادگستری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.