سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست هم‌حزبی‌های ترزا می‌ از او برای به تعویق انداختن رای‌گیری درباره برکسیت

نمایندگان محافظه‌کار انگلیس از نخست‌وزیر این کشور خواستند تاریخ رأی‌گیری درباره توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به تعویق بیندازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی تایمز روز دوشنبه گزارش داد نمایندگان محافظه‌کار انگلیس از ترزا می‌، نخست وزیر این کشور، درخواست کردند تاریخ رأی‌گیری درباره توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) را به تعویق بیندازد تا برای متقاعد کردن اکثریت برای حمایت از توافق بدست آمده با بروکسل, زمان بیشتری داشته باشند. قرار است این رأی‌گیری روز سه‌شنبه در پارلمان انگلیس برگزار شود.

از زمانی که توافقنامه پیشین که لندن با بروکسل در خصوص چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به دست آورده بود در رأی‌گیری که در پانزدهم ژانویه امسال (۱۰ دی ماه ۱۳۹۷ شمسی) در مجلس نمایندگان این کشور انجام گرفت، رأی نیاورد، نخست وزیر انگلیس تلاش کرد تغییراتی را در خصوص «بک‌استاپ» (بند حفاظ) برای مسئله مرز ایرلند شمالی در این توافقنامه ایجاد کند، اما همه تلاش‌های وی در این خصوص بی ثمر بوده است.

دفتر نخست وزیری انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد: «مذاکرات میان لندن و اتحادیه اروپا به بن بست رسیده است.»

اگر طرح مورد نظر ترزا می‌ دوباره در مجلس نمایندگان انگلیس رأی نیاورد، پارلمان باید روز چهارشنبه اعلام کند آیا حاضر به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون انعقاد توافق هست یا خیر. اگر همانطور که انتظار می‌رود، پارلمان با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون انعقاد توافق موافقت نکند، باید روز پنجشنبه برای به تعویق انداختن زمان برکسیت -که هم اکنون بیست و نهم ماه مارس تعیین شده است- رأی‌گیری انجام شود.

برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس نگران این هستند که مبادا به تعویق افتادن این تاریخ به صرف نظر از طرح جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا منجر شود، همان چیزی که ترزا می‌ درباره آن هشدار داده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.