سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جمع آوری کمک‌های مردمی ترفند سودجویان برای کلاهبرداری از شهروندان در پایان سال

سرهنگ ابراهیمی گفت: شهروندان در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت نذورات خود، موارد ایمنی را لحاظ کنند.

سرهنگ حسین ابراهیمی معاون اجرایی پلیس فتا ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، برخی افراد با سوء استفاده از نام موسسه‌های خیریه و کمک به خانواده‌های نیازمند، با ایجاد صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی و درج تبلیغات در سایت‌ها، خود را به عنوان عضوی از موسسه خیریه معرفی کرده و از شهروندان درخواست کمک مردمی می‌کنند، این در حالی است که مجوز‌های لازم برای این کار را ندارند.

وی افزود: کلاهبرداران و مجرمان سایبری با سوءاستفاده از حس ترحم و همچنین تحریک حس کنجکاوی افراد با شیوه‌هایی مانند ارسال ایمیل، قرار دادن مطلب در شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی و غیره اقدام به فریب شهروندان می‌کنند.


بیشتر بخوانید: مراقب ترفند جمع‌آوری نذورات مردمی از سوی مجرمان سایبری باشیم


سرهنگ ابراهیمی تصریح کرد: کاربرانی که قصد کمک‌ از طریق فضای مجازی یا تلفن بانک کنند، می‌توانند از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده در کشور که شماره حساب‌های رسمی آن‌ها توسط رسانه‌های جمعی اعلام می‌شود، به این کار اقدام کنند و از واریز پول به حساب‌ شخصی افراد خودداری کنند.

معاون اجرایی پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: شهروندان دقت کنند که در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی همچون آدرس سایت و دیگر موارد امنیتی را نادیده نگیرند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.