سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام اکرمی:

نظارت بر رفتار مسئولین از سوی مردم آثار و برکات ارزشمندی در پی خواهد داشت

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: انتظار می‌رود جامعه حساسیت خود را نسبت به عملکرد مسئولین افزایش دهد.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاس باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راه‌اندازی کمپین «از من شروع کنید» گفت: اسلام اساسا دین مسئولیت، مسئولیت پذیری و مراقبت است. پیامبر اکرم در حدیث شریفی می‌فرمایند: کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ به معنای اینکه هر کدام از شما مسئول هستید و درباره افرادی که به سخن شما گوش می‌دهند بازخواست خواهید شد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و دعوت به خوبی‌ها و نهی از منکر یک دستور عام است که باید جامعه نسبت به آن توجه جدی داشته باشد، خاطرنشان کرد: هر جا این مهم رعایت شد، جامعه به سوی سعادت و خوشبختی رهنمون می‌شود و هر جا به گونه‌ای عمل شود که جامعیت نداشته و به شکل همگانی در دستور کار قرار نگیرد، جامعه دچار ضعف و مشکل در ابعاد مختلف خواهد شد.

حجت‌الاسلام اکرمی با بیان اینکه از خانواده به عنوان کوچکترین عضو جامعه تا مسئولین و وکیل و وزیر همه و همه نیاز به مراقبت دارند، تاکید کرد: مردم با مراقبت از مسئولین و نظارت بر رفتار و اعمال آن‌ها می‌توانند جامعه‌ای بهتر از آنچه امروز هست را بسازند.

وی در ادامه افزود: این کمپین نیز در همین راستا تعریف می‌شود و اتفاقی مبارک است و انتظار می‌رود در جهت ترویج امر به معروف و نهی از منکر گام‌های رو به جلویی برداریم. بنده سابقه مسئولیت اجرایی در دولت را داشته ام و می‌دانم که نظارت بر رفتار مسئولین از سوی مردم دارای آثار و برکات بسیار ارزشمندی است.

حجت‌الاسلام اکرمی در پاسخ به این سوال که چه فردی را به این کمپین دعوت می‌کنید، گفت: برای دعوت به این کمپین نیز نمی‌توان از شخص خاصی اسم برد و افرادی که مدنظر من هستند یعنی روسای مقننه و مجریه نیز به آن‌ها دسترسی ندارید. در هر صورت انتظار می‌رود جامعه حساسیت خود را نسبت به عملکرد مسئولین افزایش دهد و در راستای مطالبه گری از آن‌ها گام بردارد تا مسئولین نیز با اصلاح رفتار‌ها و عملکرد‌های احیانا اشتباه خود بستر را برای شکوفایی هر چه بیشتر استعداد‌ها و ظرفیت‌های کشور آماده کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.