سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت جهانی طلای سیاه در ۲۰ اسفند/ نفت برنت افزایش یافت

قیمت نفت برنت نیز امروز ۳۰ سنت معادل نیم درصد افزایش داشت و به ۶۵ دلار و ۴ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۳۲ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۵۶ دلار و ۳۹ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز ۳۰ سنت معادل نیم درصد افزایش داشت و به ۶۵ دلار و ۴ سنت رسید.

به رغم این افزایش ها، پس از آنکه آمار‌های ضعیف بازار کار آمریکا نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی در آسیا و اروپا و احتمال سرایت آن به اقتصاد آمریکا را شدت بخشید، رشد قیمت‌ها محدود بود.

بنجاین لو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور در این باره گفت: «کاهش پیش بینی‌ها از رشد اقتصاد جهانی مانع از رشد بیشتر قیمت نفت شده است.»


بیشتر بخوانید: قیمت نفت افزایش یافت/عرضه نفت اوپک به پایین‌ترین رقم ۴ سال گذشته رسید


در سال جاری میلادی و به دلیل کاهش تولید‌های اوپک و متحدانش بازار نفت به طور کلی از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده است. اوپک و متحدانش متعهد شده اند که به منظور برقراری توازن در بازار تولید خود را روزانه ۱.۲ میلیون بشکه کاهش دهند.

اوپک قرار است روز‌های ۱۷ و ۱۸ آوریل در وین تشکیل جلسه دهد. همچنین یک نشست دیگر برای روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئن برنامه ریزی شده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان دیروز گفت، خیلی زود است بخواهیم در نشست ماه آوریل سیاست کاهش تولید اوپک و متحدانش را تغییر دهیم.

دیگر عامل تقویت قیمت نفت گزارش موسسه بیکر هاگز بود که نشان داد تعداد سکو‌های حفاری نفتی در آمریکا در هفته گذشته با ۹ مورد کاهش به ۸۳۴ سکو رسیده است.

انتهای پیام/

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز  ۳۲ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت

برچسب ها: قیمت نفت ، اوپک ، وزارت نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.