سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش مخالفان برای ماهی گرفتن از آب گل‌آلود

گوایدو قصد دارد در ونزوئلا حالت فوق‌العاده اعلام کند!

سردسته مخالفان ونزوئلا قصد دارد از قطع جریان برق در این کشور به نفع خود بهره‌برداری کرده و حالت فوق‌العاده اعلام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا قصد دارد از قطع جریان برق در این کشور به نفع خود بهره‌برداری کند و با امید به ایجاد سهولت برای ورود کمک‌های ارسالی آمریکا به ونزوئلا، روز دوشنبه از پارلمان بخواهد دستور اعلام "حالت فوق العاده" صادر کند.

قطعی برق در ونزوئلا از سه روز پیش، موجب هرج و مرج در این کشور شده است.

خوان گوایدو اعلام کرد: "من روز دوشنبه از پارلمان درخواست خواهم کرد برای اعلام حالت فوق‌العاده دستور صادر کند تا امکان ورود کمک‌های بشردوستانه به کشور فراهم شود؛ موضوعی که امکان درخواست کمک بین المللی را نیز فراهم خواهد کرد".

برق برخی مناطق ونزوئلا یکشنبه شب بار دیگر وصل و موجب خوشحالی مردم شد.

دو بار دیگر در روز‌های جمعه و شنبه نیز برق وصل شده بود، اما خوشحالی مردم مدت زیادی طول نکشید زیرا کشور بار دیگر در خاموشی فرو رفت.

در حالیکه بعدازظهر روز یکشنبه قطعی برق به ۷۲ ساعت رسیده بود، دولت بار دیگر روز دوشنبه را برای کارمندان و دانش آموزان تعطیل اعلام کرد. نبود وسایل حمل و نقل حتی در پایتخت، هرگونه جابجایی را پرمخاطره می‌کند.

خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات ونزوئلا شب گذشته در سخنرانی خود در تلویزیون دولتی این کشور مردم را به آرامش فراخواند و اعلام کرد: "بنا به دستور نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، کار و فعالیت‌های آموزشی روز دوشنبه یازدهم مارس (۲۰ اسفند ۱۳۹۷) تعطیل خواهد بود".

از ساعت ۱۶:۵۰ (۲۰:۵۰ به وقت گرینویچ) روز پنجشنبه ونزوئلا در خاموشی فرو رفت و از داشتن برق, آب، وسایل حمل و نقل و وسایل ارتباطی محروم شد و مردم این کشور با مشکلات بسیاری مواجه شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.