سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دولت برکنار شده کاتالونیا نامزد انتخابات پارلمان اروپا شد

«کارلوس پوجدمون» ضمن تاکید بر ادامه فعالیت‌ها برای استقلال کاتالونیا از اسپانیا، از آمادگی خود برای شرکت در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کارلوس پوجدمون، رئیس دولت برکنار شده منطقه خودمختار کاتالونیای اسپانیا در راس فهرست نامزد‌های حزب «همه با هم برای کاتالونیا» (JuntsxCat) در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا قرار گرفت.

السا آرتادی، نماینده این حزب و عضو دولت کاتالان در یک کنفرانس مطبوعاتی که شب گذشته برگزار شده بود گفت: رئیس پوجدمون در صدر فهرست نامزد‌های حزب «همه با هم برای کاتالونیا» در انتخابات پارلمانی اروپا قرار دارد. این بهترین شیوه برای معرفی بحران سیاسی کاتالونیا در عرصه بین المللی است و همه اروپا خواهند شنید چه اتفاقی [کاتالونیا] رخ می‌دهد.

پوجدمون که در حال حاضر، خارج از اسپانیا به سر می‌برد طی مصاحبه‌ای ضمن تاکید بر ادامه فعالیت‌ها برای استقلال کاتالونیا از اسپانیا گفت: این بار برای به دست آوردن استقلال از قلب اروپا شروع خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه دولت اسپانیا قادر به ممانعت از فعالیت آن‌ها برای رسیدن به آزادی و استقلال نیست، گفته است به زودی نامزدی خود در انتخابات پارلمانی اروپا را رسما اعلام می‌کند.

انتخابات پارلمان اروپا در ۲۶ ماه مه برگزار می‌شود.

در اول اکتبر سال ۲۰۱۷، کاتالونیا با برگزاری همه پرسی به دنبال استقلال از اسپانیا بود و بیش از ۹۰ درصد از رای دهندگان از استقلال این منطقه حمایت کردند. مادرید از به رسمیت شناختن کاتالونیا به عنوان منطقه استقلال یافته خودداری کرد، اما این باعث نشده که پارلمان کاتالونیا در ۲۷ اکتبر اعلام استقلال نکند. در نتیجه دولت مرکزی اسپانیا با اعمال فشار اقدام به اخراج مقامات این منطقه کرد. اعمال حاکمیت مستقیم مادرید در کاتالونیا باعث شد «کارلوس پوجدمون» رئیس پیشین دولت منطقه کاتالونیای اسپانیا، به همراه سایر اعضای برکنار شده دولت خود، به بروکسل، پایتخت بلژیک، فرار کند و اختلافات گسترده‌ای میان احزاب سیاسی این کشور بوجود بیاید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.