سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

بررسی مشکلات و چالش‌های مرزبانان در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی مشکلات مرزبانان با حضور سردار رضایی در جلسه این کمیسیون خبر داد.

علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درگفتگو باخبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جزییات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: نشست امروز به منظور بررسی آخرین وضعیت مرز‌های جمهوری اسلامی ایران و مسائل و مشکلات مرزبانان با حضور سردار رضایی فرمانده مرزبانان نیروی انتظامی و نمایندگان ارگان‌های ذیربط برگزار شد. 

وی افزود: در این نشست سردار رضایی گزارشی از وضعیت مرز‌های ایران و مرزبانان ارائه و تاکید کرد که با توجه به اینکه ایران دارای ۸۷۵۵ کیلومتر مرز با کشور‌های همسایه است لذا باید به تحقق راهبرد‌های اساسی مرزبانی یعنی ارتقای تعاملات و کاهش آسیب پذیری  توجه کرد که در این راستا تقویت کارگروه ویژه مرزی موثر خواهد بود.

نجفی تصریح کرد: تامین امنیت در مرزها، اجرای معاهدات و پروتکل‌های مرزی، مبارزه با قاچاق، اشرار و گروه‌های تروریستی، شرایط سخت فعالیت مرزبانان باتوجه به تنوع جغرافیایی و آب و هوای، ضرورت پاسخگویی و مسئولیت پذیری کشور‌های هم مرز، اهمیت افزایش بودجه و اعتبارات مرزبانی و ... از محور‌های مطرح شده در این جلسه بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: باتوجه به نزدیکی سال جدید، اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان و تقدیر از همراهی و صبوری خانواده‌های آنها، بر حمایت از تقویت هرچه بیشتر فعالیت‌های مرزبانان و حل یا کاهش مسائل و مشکلات آن‌ها تأکید کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.