سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتابخانه ویژه زنان در بامیان افتتاح شد

یک کتابخانه ویژه زنان در بامیان گشایش یافت. این کتابخانه به مناسبت روز همبستگی زنان جهان، از سوی ریاست امور زنان بامیان در این ولایت، افتتاح شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک کتابخانه ویژه زنان در بامیان گشایش یافت. این کتابخانه به مناسبت روز همبستگی زنان جهان، از سوی ریاست امور زنان بامیان در این ولایت، افتتاح شده است.

مسئولان ریاست امور زنان بامیان، در برنامه گرامیداشت هشتم مارس، روز همبستگی زنان جهان هدف از ایجاد این کتابخانه را ظرفیت‎سازی و رونق فرهنگ کتابخوانی در میان بانوان بامیانی عنوان می‎کنند.

کریمه سالک، رئیس امور زنان بامیان، می‏‌گوید که زنان نیز حق دارند تا مانند مردان به منابع مطالعاتی و فضای مناسب مطالعه، دسترسی داشته باشند.

شماری از زنان بامیانی از گشایش این کتابخانه استقبال می‎کنند و می‎گویند، در بامیان کتابخانه‏‌های زیادی فعال است؛ اما این کتابخانه‏‌ها فضای مناسبی برای مطالعه زنان ندارند.

به گفته بانوان بامیانی، با آن که زنان در این ولایت از آزادی‏‌های نسبی برخوردار هستند، اما امکانات و فرصت‎های پیشرفتِ زنان اندک است.

این کتابخانه دارای ۴هزار جلد کتاب، سالن مطالعه و خدمات اینترنتی می‎باشد که از سوی بنیاد توسعه‏‌ای آقاخان به ارزش نزدیک به یک میلیون افغانی ساخته شده است.

در این میان شماری از زنان بامیانی از نهادهایی که در راستای تأمین حقوق زنان کار می‎کنند، می‌‏خواهند که خشونت در برابر زنان و تبعیض جنسیتی را نابود کنند و فرصت‏‌های رشد و حضور زنان در تصمیم گیری‎ها را فراهم سازند.

بر اساس یافته‎های ریاست امور زنان بامیان، خشونت علیه زنان در این ولایت امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته و از  ۱۶۰ رویداد خشونت‎آمیز به ۱۱۰ رویداد رسیده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.