سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئولان در قبال فرهنگ عمومی جامعه وظیفه سنگینی دارند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه مسئولان در قبال فرهنگ عمومی جامعه وظیفه سنگینی دارند، عنوان کرد: اگر اهمیت بخش فرهنگ را می دانستیم با کارکردن در این حوزه بسیاری از مسائل را حل می کردیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی امروز در نود وششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سنندج اظهار کرد: فرهنگ زیربنایی مسائل اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است و اگر فرهنگ اصلاح شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن عنوان کرد: دشمن به صورت جدی در این جنگ وارد شده است و در حدود ۳۸۰ نفر در رابطه با تحریم‌های اقتصادی ایران در امریکا تلاش و فعالیت می‌کنند.

آیت الله شاهرودی همچنین با تاکید بر اصلاح باور‌های فرهنگی افزود: بخش از مشکلات در حوزه فرهنگی است و باید باورهایمان  اصلاح شود و باور درست جایگزین فرهنگ حال حاضر جامعه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان با بیان اینکه دشمن همه زورش را می‌زند تا با ایجاد جنگ روانی ما را شکست دهد، تاکید کرد: همه  دستگاه‌های مختلف باید بدانیم مقابله با تهدیدات و جنگ با دشمن یک جهاد است.

وی به اصلاح الگوی مصرف در حامل انرژی نیز اشاره و توصیه کرد: با فرهنگ سازی مصرف بهینه با استفاده از ابزارهای مختلف و بهره گیری از توان رسانه ها، دستگاه‌ها و فعالان فرهنگی و هنری می‌توان در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن صف آرایی کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان  نیز با بیان اینکه بررسی مسائل فرهنگی در دستورکار شورای فرهنگ عمومی است، گفت: در همین راستا در حوزه فرهنگ مصرف چهار کارگروه ویژه تشکیل شده است.

جلال قلعه شاخانی، با گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد اظهار کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ۱۸ اسفند سال ۷۱ بنا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای احیا کارکر‌های مختلف مساجد شکل گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه مساجد در طول تاریخ علاوه بر کارکرد عبادی، کارکرد‌های مختلف زیادی داشته اند، عنوان کرد: در حال حاضر ۵۷۲ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان با حمایت و نظارت ائمه جماعات فعالیت می‌کنند و توانسته اند منشا اثرات و خدمات ماندگاری باشند.

قلعه شاخانی با تاکید بر اینکه بررسی مسائل فرهنگی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی است، گفت: در همین راستا در حوزه فرهنگ مصرف چهار کارگروه ویژه شامل کارگروه بانوان و خانواده، کارگروه فرهنگ تغذیه با حضور اساتید مرتبط، کارگروه فرهنگ اقتصاد مصرف و یک جلسه ویژه با حضور مسئولان استان در همین راستا تشکیل شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان با بیان اینکه جلوگیری از اسراف از دستورات اکید دین مبین اسلام است، گفت: فاصله گرفتن از مسائل دینی و اسلامی در جامعه امروز باعث پیش آمدن مشکلات اقتصادی شده است.

وی خاطر نشان کرد: بایستی در فرهنگ استاندارد سازی کنیم و با اهمیت دادن به آنچه به فرهنگ عمومی مردم مربوط می‌شود به اصل خود برگردیم و فرهنگ عمومی جامعه به این سمت و سو هدایت شود.

انتهای پیام/ع

تشکیل ۴ کارگروه فرهنگ مصرف در کردستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.