سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با رئیس کنسولگری قزاقستان؛

تاکید استاندار هرمزگان در افزایش جذب گردشگران قزاق

استاندار هرمزگان گفت: باید زمینه جذب گردشگران قزاقستانی به هرمزگان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: باید زمینه جذب گردشگران قزاقستانی به هرمزگان فراهم شود.
وی در دیدار با رئیس کنسولگری قزاقستان در بندرعباس افزود: هرمزگان با وجود ۱۴ جزیره، دو منطقه آزاد و آثار طبیعی و گردشگری و هوای مطبوع در فصل سرما، ظرفیت بالایی برای جذب گردشگران قزاقستانی دارد.
وی گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان، اتاق تعاون، اتاق صنعت، اتاق کشاورزی و سرمایه گذاران، باید از فرصت ایجاد کنسولگری در بندرعباس استفاده کنند و با برنامه‌ای مدون و عملی زمینه جذب گردشگران و سرمایه گذاران قزاقستانی را فراهم کنند.
همتی افزود: در صورت استقبال می‌توان پرواز مستقیمی بین کشور قزاقستان و بندرعباس یا جزیره قشم برقرار کرد تا گردشگران راحت‌تر به هرمزگان سفر کنند.
استاندار هرمزگان گفت: مجموعه تصویری و فیلم مناسبی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی هرمزگان تهیه می‌شود تا با حمایت رئیس کنسولگری در رسانه‌های قزاقستان پخش و زمینه آشنایی با هرمزگان فراهم شود.
همتی افزود: در اواخر فروردین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری هرمزگان برگزار می‌شود که آماده پذیرش سرمایه گذاران قزاقستانی هستیم.
وی گفت: در زمینه کشاورزی نیز محصولاتی مانند، خرما، نارنگی، سیر، انبه و صیفی جات از تولیدات هرمزگان است که قابلیت صادرات به قزاقستان دارد.
رئیس کنسولگری قزاقستان در بندرعباس نیز در این دیدار گفت: قزاقستان به دریای آزاد دسترسی ندارد و مسیر ریلی قزاقستان- ترکمنستان- ایران که به بندرعباس می‌رسد اهمیت بسیار زیادی برای کشور قزاقستان دارد.
دولتعلی نیسان افزود: شهر بندرعباس و جنوب ایران از نظر اقتصادی و استراتژیک برای قزاقستان اهمیت زیادی دارد و این کنسولگری تلاش دارد استان‌ها و شهر‌های قزاقستان را به بندرعباس و جنوب ایران مرتبط کند.
وی گفت: دلیل راه اندازی کنسولگری در بندرعباس، ارتقای روابط بین دو کشور و بویژه روابط اقتصادی است و این کنسولگری آماده خدمت رسانی به استان‌های جنوبی ایران مانند هرمزگان، فارس، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان است.
رئیس کنسولگری قزاقستان در بندرعباس افزود: این آمادگی وجود دارد که بین یکی از شهر‌های قزاقستان و بندرعباس پیوند خواهر خواندگی برقرار شود.
نیسان گفت: در مدت اقامت در بندرعباس ظرفیت‌های بسیار خوبی از این شهر دیده ام که با توجه به آب و هوای مناسب بندرعباس در فصول سرد سال، می‌توان برای سفر گردشگران قزاقستانی به بندرعباس برنامه ریزی کرد.
وی افزود: بندرعباس نسبت به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و شهر‌هایی مانند دبی، هزینه بسیاری کمی برای گردشگران دارد که این یک امتیاز مهم است.
رئیس کنسولگری قزاقستان در بندرعباس گفت: نوروز یکی از مراسم‌های مشترک فرهنگی بین دو کشور است و در قزاقستان نیز به مناسبت عید نوروز سه روز تعطیل است.
نیسان با اشاره به ظرفیت‌های کشور در زمینه کشاورزی و دامپروری گفت: قزاقستان اکنون صادرات دام به ایران دارد و سرمایه گذاران ایرانی نیز در قزاقستان برنج تولید می‌کنند.
وی افزود: خرمای هرمزگان نیز کیفیت مطلوبی برای صادرات به قزاقستان دارد و بازار قزاقستان این محصول را می‌پسندد.
کنسول گری قزاقستان در بندرعباس نزدیک به هشت ماه پیش راه اندازی شده است.
انتهای پیام/ر

تعامل اقتصادی میان ایران و قزاقستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.