سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۴۳ خانواده شهید همدانی چشم انتظار بازگشت پیکر فرزندشان

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: خانواده ۴۴۳ شهید در استان چشم انتظار بازگشت پیکر فرزندانشان هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ناصر عارف، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان یکی از رسالت‌های مردم را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: شهدا در راه اهداف متعالی خود که دفاع از دین و وطن و ناموس و استقلال بود از هستی خود گذشتند.

عارف با بیان اینکه اگر فرهنگ ایثارگری در جامعه جاری شود بسیاری از مشکلات حل خواهند شد، عنوان کرد: اوج و تعالی فرهنگ ایثار در مقابل دشمنان تبلور دارد.

وی با بیان اینکه جوانانی که در خدمت به مردم جامعه فداکاری و از جان گذشتگی دارند قابل توجه هستند عنوان کرد: اگر در حوزه‌های مختلف جامعه این رویه حاکم باشد شمار پرونده‌های متعدد قضائی کاهش خواهد یافت و اختلافات در جامعه محدود می‌شود و حتی در محیط خانوادگی اگر اعضای خانواده نسبت به هم گذشت داشته باشند آرامش بیشتری بر آن خانواده حاکم خواهد شد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در این زمینه و تاکید بر اینکه اعتلای معرفت اجتماعی باید مورد توجه باشد، اضافه کرد: سرشت طبیعت بر این نهاده شده که رفته رفته یک موضوع به فراموشی سپرده می‌شود، اما نباید اجازه داد نقش ایثارگران به فراموشی سپرده شود و باید جامعه و نسل‌های بعدی به ایثارگران به دیده تکریم نگاه کنند و در برگزاری مراسم بزرگداشت ایثارگران کوشا باشند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه ۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت مقام شهدا نامگذاری شده و باید مراسم این ایام به نحو مطلوب برگزار شود، اضافه کرد: امسال با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های مرتبط با شهدا نیز ۴۰ روزه برگزار شد و از ۱۲ بهمن تا ۲۲ اسفند ماه امسال چندین یادواره و برنامه ویژه شهدا برگزار شده است.

عارف با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ یادواره شهدا در استان همدان به صورت مردمی برگزار می‌شود از نهال کاری به نام شهیدان در ایام هفته درختکاری خبر داد و با بیان اینکه میز خدمت نیز در مصلی‌ها و محل برگزاری نماز‌های جمعه به منظور تکریم ایثارگران مستقر شد، اضافه کرد: مسابقات ورزشی نیز با نام شهدا برگزار شد.

انتهای پیام/ب

برگزاری یادواره شهدا در همدان

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.