سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلطانی‌فر: فوتبال در تمام دنیا موجبات شادی مردم را فراهم می‌کند/ کشور ما در یک جنگ اقتصادی است که تلفات خاص خودش را دارد

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان کشور با حضور در مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال گفت: چند نکته در مورد امور کشور وجود دارد که به شکل خلاصه به آن‌ها اشاره خواهم کرد. دوست دارم در جمعی که مدیران ارشد فوتبال حضور دارند در مورد این موضوع صحبت کنم. نیازی نیست بگویم ما ۵ سال پیش در کجا قرار داشتیم و حال کجا هستیم. در ارتباط با حضورمان در صحنه‌های بین المللی و مسائل اقتصاد جهانی با چه مسائلی مواجه بودیم. ما با یک رویکرد تعاملی و با ایده حفظ منافع ملی با ۶ قدرت بزرگ دنیا مذاکره کردیم و در نهایت به برجام رسیدیم که توافق نامه‌ای بود بین ایران و قدرت‌های جهان. به دنبال آن ۶ قطع نامه شورای امنیت لغو شد و ما روند تعاملات بانکی و اقتصادی مان شرایط عادی پیدا کرد.

کشور ما در یک جنگ اقتصادی است که تلفات خاص خودش را دارد

او ادامه داد: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا که زیر این توافقنامه را امضا کرده بودند اشخاص دیگری بودند که رفتند. رئیس جمهور جدید آمریکا بیان کرد در برجام منافع کشور آمریکا حفظ نشده است و وزیر امور خارجه ایران سر وزیر امور خارجه آمریکا کلاه گذاشته است. بعد از این موضوع تحریم‌های ناعادلانه و غیر قانونی علیه کشور ما آغاز شد. عوارض این اتفاق را در اقتصاد کشور می‌بینیم و ما در یک جنگ اقتصادی حضور داریم که به مانند جنگ نظامی تلفات خاص خودش را خواهد داشت. اگر همدلی و همگرایی وجود داشته باشد می‌توانیم مشکات را حل کنیم.

فوتبال در تمام دنیا موجبات شادی مردم را فراهم می‌کند

او گفت: فوتبال رشته‌ای است که نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا موجبات شادی و نشاط مردم را فراهم می‌کند. علاقه‌ی مردم در کشور‌های مختلف بیش از سایر رشته‌ها است، اما شاید در بعضی از کشور‌ها ورزش ملی دیگری وجود داشته باشد که نسبت به فوتبال اولویت دارد. ما چند ۱۰ میلیون آدم در کشور داریم که اوقات فراغت خود را با فوتبال سپری می‌کنند و من در جلسات مختلف گفته ام هزینه‌ای که ما برای فوتبال پرداخت می‌کنیم برای اینکه اوقات فراغت مردم را به شکل سالمی پر کنیم در مقایسه با سایر هزینه‌هایی که در سایر رشته‌ها می‌شود یک به چند است. هیچ کدام از این هزینه‌ها توسط دولت تامین نمی‌شود و همه‌ی هزینه‌ها بر عهده باشگاه‌ها است. کار کردن در عرصه فوتبال توجیه زیادی دارد و باید از این ظرفیت اجتماعی به درستی استفاده کرد. تلاشمان بر این است تمام فعالیت‌هایی که انجام می‌شود با رعایت ملاحظات بین المللی باشد.

همیشه به دنبال پرهیز از شعار، جنجال و اختلافات هستم

سلطانی فر در مورد سیاست ورزش کشور گفت: همیشه به دنبال پرهیز از شعار، جنجال و اختلافات بوده ام و سعی کرده ام در ورزش کشور آرامش ایجاد کنم تا بتوانیم در سایه این ثبات کشورمان را توسعه دهیم. در هیچ جامعه متشنجی توسعه صورت نخواهد گرفت. اگر هم اختلافاتی وجود دارد تلاش کرده ایم درون خانواده آن را رفع کنیم.

او در مورد همکاری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک گفت: در ۱۴ ماه گذشته شاهد بودیم در ۲ نهاد تصمیم گیری اصلی ورزش کشور یعنی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همکاری‌های خوبی وجود داشته است و در حال مدیریت ورزش هستیم. نتیجه‌ی این همکاری افتخارات خوبی بود که در عرصه بین المللی بدست آوردیم.

در سال ۹۷ اکثر فدراسیون‌های ورزشی افتخارات قابل توجهی را بدست آوردند

وزیر ورزش گفت: در سال ۹۷ اکثر فدراسیون‌های ورزشی کشورمان افتخارات قابل توجهی را بدست آوردند. سال ۹۷ را با صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی آغاز کردیم. پیش از آغاز جام هیچکس فکر نمی‌کرد با توجه به گروه سختی که داریم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. همه همت و تلاش کردیم که یک تیم به عنوان نماینده این مملکت بفرستیم که همین اتفاق هم افتاد. بعد از جام جهانی مسابقات آسیایی جاکارتا آغاز شد که توانستیم بیشترین مدال را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدست آوریم. در لیگ قهرمانان آسیا ۲ تیم بزرگ کشورمان به طور همزمان در یک چهارم نهایی این مسابقات حضور پیدا کردند و یکی از آن‌ها به فینال رسید و اگر محدودیت‌ها نبود می‌توانست قهرمان شود.

در جام ملت‌های آسیا عملکرد خوبی داشتیم

او ادامه داد: در جام ملت‌های آسیا نیز عملکرد خوبی داشتیم و در شرایطی که همه چیز فراهم شده بود تا بعد از ۴۳ سال بتوانیم قهرمان آسیا شویم در اثر یک اشتباه در نیمه نهایی حذف شدیم، اما بعد از ۱۴ سال موفق شدیم به نیمه نهایی راه پیدا کنیم و از این لحاظ نتیجه خوبی بود. گرچه انتظار داشتیم به قهرمانی برسیم. کارنامه خوبی برای ورزش کشورمان بود و امیدواریم همین همدلی ادامه داشته باشد و در آینده نتیجه خوبی بگیریم و باعث شادی مردم شویم.

یکی از موضوعات مهم ورزش کشور بحث جوانگرایی است

سلطانی فر گفت: یکی از بحث‌هایی که ما از مدت‌ها قبل وارد ورزش کرده ایم موضوع جوانگرایی بوده است. موضوع دیگر استفاده از بانوان در مدیریت ورزش بود و تا الان قدم‌های خوبی برداشته ایم. ۱۰ مدیر کل استان‌ها سن زیر ۴۰ سال دارند و آینده ورزش کشور محسوب می‌شوند. نسیمی که به وسیله نیروهی جوان در ورزش کشور در حال وزیدن است امیدواریم ادامه دار باشد و تلاش ما بر این است که این انتقال نسل را با آرامش انجام دهیم.


بیشتر بخوانید:

از زمان واگذاری سرخابی‌ها و تایید فغانی توسط کولینا تا جزییات نحوه پرداخت دستمزد کی‌روش

یادبود‌های قهرمانان به موزه المپیک و پارالمپیک اهدا شد

تاج: می‌خواهیم مجوز VAR را از فیفا بگیریم/ سازمان اقتصادی فوتبال را تشکیل می‌دهیم


انتهای پیام/

صحبت‌های سلطانی فر در مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.