سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

تمام احکام تنقیحی از لایحه بودجه سال ۹۸ حذف شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف کلیه احکام تنقیحی از لایحه بودجه سال ۹۸ موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۹ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی اصلاحات لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور اعاده شده از شورای نگهبان، با بند الحاقی ۲ تبصره ۱۸ ماده واحده این لایحه با ۱۷۰ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند الحاقی ۲ اصلاح شده تبصره ۱۸ ماده واحده این لایحه؛ بانک قرض الحسنه مهر ایران به فهرست بانک‌های عامل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اضافه می‌شود.

همچنین نمایندگان در ادامه با اصلاح جزء ۶ تبصره ۱۹ ماده واحده این لایحه با ۱۶۹ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس جزء ۶ اصلاح شده تبصره ۱۹ ماده واحده این لایحه؛ بهای محصول پروژه در قرارداد‌های مشارکت از شمول تعرفه‌گذاری مندرج در قوانین و مقررات مستثنی است. در صورت تعیین قیمت تکلیفی برای بهای محصول پروژه، دولت مابه‌التفاوت قیمت محصول محاسبه‌شده بر مبنای الگو مالی منضم به قرارداد و قیمت تکلیفی را از محل منابع پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه پرداخت می‌کند. الگو مالی فوق‌الذکر باید به تصویب کارگروه‌های تعریف‌شده در دستورالعمل ماده (۲۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) برسد.

آیین‌نامه اجرائی این تبصره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

همچنین نمایندگان در ادامه با حذف بند‌های (هـ) و الحاقی ۲ تبصره ۲۰ ماده واحده این لایحه موافقت کردند و با اصلاح بند الحاقی ۳ تبصره ۲۲، نظر شورای نگهبان را تامین کردند.

براساس بند الحاقی ۳ تبصره ۲۲ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور؛ به منظور پیشگیری از حوادث غیرطبیعی ناشی از تهدیدات رایانکی، زیستی، پرتوی، شیمیایی، تروریستی و نظامی به کلیه دستگاه‌های اجرائی، نهاد‌های عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی دارای زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم اجازه داده می‌شود با توافق سازمان پدافند غیرعامل با دستگاه مربوطه و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و منابع داخلی خود در حد مجوز‌های قانونی برای اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل و مصون‌سازی زیرساخت‌های همان طرح‌ها هزینه نمایند.

همچنین نمایندگان با ۱۸۰ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که در تمام تبصره‌ها و بند‌های این مصوبه عبارت "زیرطرح" جایگزین کلمه "پروژه"، کلمه "کارکنان" جایگزین کلمه "پرسنل"، همچنین کلمه "شناسه" جایگزین کلمه "کد" و کلمه "سامانه" جایگزین کلمه "سیستم" شود.

همچنین نمایندگان با حذف کلیه احکام تنقیحی با ۱۵۸ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

همچنین نمایندگان به منظور رفع تذکرات شورای نگهبان با اصلاحات زیر موافقت کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس  هم در توضیح این تذکرات گفت: مجلس تنها نسبت به نظر شورای نگهبان که ایرادی براساس خلاف قانون اساسی و شرع گرفته باشد اقدام می‌کند، بنابراین مجلس می‌تواند این تذکرات را نپذیرد.

بر این اساس: در جزء ۶ بند الحاقی ۵ تبصره ۲، فراز سوم بند (الف) تبصره ۷، جزء ۲ بند (الف) و بند الحاقی ۳ تبصره ۱۲، بند الحاقی ۲ تبصره ۱۷، بند الحاقی ۱ تبصره ۱۸ و فراز دوم جزء ۳ بند (ب) تبصره ۲۲؛ عبارت "تصرف در اموال عمومی" به عبارت "تصرف غیرقانونی در اموال عمومی" اصلاح شد.

 در فراز دوم بند (الف) تبصره ۳ بعد از عبارت "بازپرداخت اصل و سود" کلمه "تسهیلات" اضافه شد.

 در فراز ششم بند (ح) تبصره ۹ عبارت "آیین نامه مذکور" به عبارت "آیین نامه زیر" اصلاح شد.

 در جزء ۸ بند الحاقی ۱ تبصره ۱۶ حرف (از) از بعد از عبارت "عدم استفاده" حذف شد.

 در فراز چهارم بند الحاقی ۷ تبصره ۱۶ کلمه "توسط" حذف شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.