سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوترش خواستار کاهش ۲ هزار نفر از نیرو‌های سازمان ملل در کنگو شد

دبیرکل سازمان ملل متحد کاهش ۲۰۰۰ نفر از شمار ماموریت نیرو‌های اعزامی پاسدار صلح سازمان ملل به جمهوری دموکراتیک کنگو موسوم به مونوسکو را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی که به شورای امنیت تسلیم شد، خواستار کاهش دو هزار نفر از ماموریت نیرو‌های اعزامی پاسدار صلح سازمان ملل به جمهوری دموکراتیک کنگو شد.

آنتونیو گوترش، در گزارش خود تصریح کرد: با توجه به تحولات سیاسی و امنیتی که در کشور جمهوری دموکراتیک کنگو روی داده است من پیشنهاد داده ام از شمار نیرو‌های مونوسکو به میزان ۲۰۰۰ نفر شامل ۱۶۰۰ نظامی، ۳۵ پلیس و یک واحد ۱۴۰ نفری پلیس کاسته شود.

این گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است در آینده‌ای نزدیک در شورای امنیت مورد بررسی قرار گیرد. بررسی این مسئله قبل از نشست شورای امنیت برای تمدید ماموریت مونوسکو در جمهوری دموکراتیک کنگو انجام خواهد گرفت.

سازمان ملل متحد از حدود بیست سال پیش تاکنون در جمهوری دموکراتیک کنگو حضور دارد. ماموریت نیرو‌های اعزامی پاسدار صلح سازمان ملل به جمهوری دموکراتیک کنگو موسوم به مونوسکو یکی از این ماموریت هاست. سازمان ملل متحد در چارچوب همین ماموریت حدود ۱۶ هزار کلاه آبی در این کشور آفریقایی مستقر کرده است. ماموریت نیرو‌های اعزامی پاسدار صلح سازمان ملل به جمهوری دموکراتیک کنگو، یکی از مهمترین و پرهزینه‌ترین ماموریت‌های سازمان ملل متحد در جهان است. بودجه سالانه این ماموریت یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

گوترش در همین باره افزود: درست است که سازمان ملل متحد همچنان بر این باور است که ماموریت نیرو‌های اعزامی پاسدار صلح سازمان ملل به جمهوری دموکراتیک کنگو، باید در همین حالت و با همین تعداد نیرو در این کشور ادامه فعالیت دهد، اما با توجه به اینکه منابع مالی سازمان ملل کاهش یافته است باید از شمار این نیرو‌ها کاسته شود. سازمان ملل متحد از نظر تامین منابع مالی به علت آنکه آمریکا میزان مشارکت مالی خود در تامین بودجه این نهاد را کاسته است و شماری دیگر از کشور‌ها نیز هنوز سهم پول خود را پرداخت نکرده اند با مشکل مالی مواجه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، آفریقا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.