سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقد و بررسي "بادیگارد" در حوزه هنری

در سی‌ و هشت و مین نشست نقد و بررسی ادبیات افغانستان، مجموعه داستان «بادیگارد»، نوشته "حبیب‏ اله صادقی "داستان‌نویس جوان افغانستان، روز پنج شنبه 29 دی ماه در سالن شماره 2 تالار اندیشه مورد نقد و بررسی قرار می گيرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری؛ در این نشست ادبی، عبدالواحد رفیعی، نویسنده و منتقد افغانستانی و آیت دولت‏شاه نویسنده و منتقد ایرانی این مجموعه را مورد نقد و بررسی قرار می دهند.

حبیب اله صادقی نویسنده افغانی در كتاب "بادیگارد "به موضوع انسان های درگیر با حاشیه های جنگ های قومی و قبیله ای در افغانستان می پردازد. این كتاب به یك سری از باورهای قومی ، خرافات و رسوم دست و پا گیر افغانستان اشاره دارد .
كتاب "بادیگارد" در 110 صفحه در تابستان 1390 در انتشارات تاك كابل به چاپ رسیده است.
حبیب الله صادقی متولد 1359 در منطقه ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان افغانستان است. وی تا به حال در چندین جشنواره ادبی حضوری فعال داشته و مقام هایی از جمله نفر اول پنجمین جشنواره قند پارسی ، برنده جایزه ی دوم نخستین جشنواره سراسری داستان نیمروز در اسفند ماه ۱۳۸۵ زاهدان، برنده جایزه ی سوم پنجمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سراسر كشور(ایران) در بهمن ۱۳۸۶ سمنان، نفر برگزیده نخستین جشنواره تخصصی داستان های خیلی كوتاه دانشجویان كشور(ایران) تهران-۹آذرماه ۱۳۸۴- دانشگاه الزهرا را را كسب كرده است.
نشست های نقد ماهانه خانه ادبیات افغانستان، با همكاری مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار می شود.
علاقه مندان می توانند از ساعت 30 /16 به سالن شماره 2 تالار اندیشه ی حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان های حافظ و سمیه ، روبه‌روی دانشگاه (امیر كبیر). حوزه هنری مراجعه كنند./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.