سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست هند از آمریکا برای انجام تحقیقات درباره بکارگیری جنگنده اف-۱۶ توسط پاکستان

هند از آمریکا خواست تا در خصوص بکارگیری جنگنده اف-۱۶ از سوی پاکستان در درگیری‌های اواخر ماه گذشته میلادی میان دهلی نو و اسلام آباد تحقیق کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هند از آمریکا خواست تا تحقیقاتی را در خصوص استفاده پاکستان از جنگنده اف-۱۶ در درگیری‌های اواخر ماه فوریه که منجر به تشدید تنش‌های میان دو کشور همسایه شد، صورت دهد.

سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد: شواهدی از استفاده از موشک‌های ایم-۱۲۰ آمرام که تنها می‌تواند در جنگنده‌های اف-۱۶ پاکستان بکار رود، به رسانه‌ها نشان داده شد. ما از آمریکا درخواست کردیم تا این موضوع را بررسی کند که آیا استفاده از جنگنده اف-۱۶ علیه هند مطابق با شرایط و ضوابط فروش این جنگنده است یا خیر.

این مقام وزارت خارجه هند تاکید کرد اسلام آباد باید دلیل ادامه انکار اعزام جنگنده‌های اف-۱۶ و سرنگونی یک هواپیما که مورد تائید شاهدان عینی و شواهد الکترونیکی است، را توضیح دهد. بنا به گزارش روزنامه تایمز آو ایندیا، دهلی نو به اظهارات مقامات آمریکایی اشاره داشته که در آن متعهد به حفظ برنامه نظارت بر استفاده هدفمند و پیشرفته از جنگنده اف-۱۶ از سوی پاکستان شده اند.

تنش در روابط اسلام‌آباد و دهلی‌نو پس از حادثه تروریستی چندی پیش در کشمیر شدت یافت. روز ۱۴ فوریه یک عامل انتحاری، نظامیان هندی را در منطقه کشمیر هندوستان هدف قرار داد که بر اثر آن ۴۶ نیروی پلیس کشته شدند. گروه موسوم به جیش المحمد در پاکستان مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت. این دو کشور همسایه، از سال ۱۹۴۷، سه بار درگیر جنگ با یکدیگر شده‌اند که دو مورد آن‌ها بر سر منطقه کشمیر بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، آمریکا ، هند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.