سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پولیتیکو گزارش داد؛

پیشنهاد بودجه ترامپ، آغازگر تعطیلی مجدد دولت فدرال

پیشنهاد بودجه دونالد ترامپ که قرار است فردا اعلام شود، نگرانی‌هایی را در خصوص احتمال تعطیلی مجدد دولت فدرال ایجاد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز دوشنبه پیشنهاد بودجه سال ۲۰۲۰ را اعلام کند که در برخی بخش‌ها قرار است پیشنهاد کاهش بودجه مطرح شود و این مسئله باعث ایجاد نگرانی‌های تازه درباره احتمال تعطیلی مجدد دولت فدرال شده است.

پیش از این خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام دولتی آمریکا گزارش داد در آستانه انتشار سند بودجه، ترامپ به دنبال اختصاص ۷۵۰ میلیارد دلار به بخش دفاعی و در عین حال کاهش پنج درصدی هزینه‌های اختیاری غیردفاعی است. در بودجه پیشنهادی ترامپ برای سال ۲۰۲۰ درخواست افزایش بودجه برخی نهاد‌ها و در عین حال کاهش بودجه بعضی دیگر مطرح شده است.

همچنین انتظار می‌رود درخواست بودجه رئیس جمهور آمریکا اختلافاتی را بر سر بودجه دیوار مرزی میان دو حزب آمریکا ایجاد کند. اگرچه این درخواست در حال حاضر صرفا در حد یک سند است، اما رفتار‌های رئیس جمهور بار دیگر نگرانی‌های را در خصوص احتمال تعطیلی دولت ایجاد کرده است. حتی جمهوری‌خواهان کنگره هم معتقد هستند که دونالد ترامپ باید به این واقعیت پی ببرد که نیاز است در سال جدید برخی زمینه‌ها به حزب دموکرات واگذار شود که اکنون اکثریت مجلس نمایندگان و نیز ۴۷ کرسی مجلس سنا را در اختیار دارند.

در طرح بودجه پیشنهادی ترامپ در روز دوشنبه او خواهان ۷۵۰ میلیارد دلار برای بخش دفاعی سال آتی میلادی خواهد شد. این در حالی است که بودجه دفاعی سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۷۰۰ میلیارد دلار به تصویب رسید. این بودجه باید در مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل دموکرات‌ها مورد بررسی قرار بگیرد. اما دولت آمریکا سعی خواهد کرد که دموکرات‌ها را تحت فشار قرار دهد.

هزینه‌هایی که کاخ سفید خواهان کاهش آنهاست هزینه‌های اختیاری و نیز برخی هزینه‌های اختصاص داده شده به اقشار کم درآمد را شامل می‌شود که ترامپ در گذشته پیشنهاد کرده است. بسیاری از جمهوریخواهان اغلب خواهان کاهش هزینه‌های دولتی هستند، اما کنگره طرح‌هایی را که هزینه‌های اختصاص داده شده به اقشار کم درآمد را کاهش می‌دهد به سختی تصویب می‌کند.

پیشنهاد بودجه ترامپ به احتمال فراوان آغازگر اختلافات دو حزبی میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در خصوص بودجه دیوار مرزی خواهد بود. اگرچه دولت آمریکا تاکنون اعلام نکرده که ترامپ چه مبلغی را برای بودجه دیوار مرزی پیشنهاد خواهد داد، ولی پیش بینی می‌شود این بودجه به اندازه کافی برای برانگیختن سرزنش‌ها از سوی دموکرات‌ها کافی باشد و منجر به تعطیلی مجدد دولت همانند روز‌های قبل از کریسمس شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.