سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجمن‌های میراث فرهنگی در استان اردبیل تشکیل می‌شود

معاون توسعه مدیریت میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: انجمن‌های میراث فرهنگی با هدف استفاده از توان مردمی در سطح استان اردبیل تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم نهامین، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز با اعلام این خبر افزود: هدف از تشکیل انجمن‌های میراث فر‌هنگی استفاده از توان مردمی جهت حفاظت و پاسداری از میراث فرهنگی و آثار تاریخی است.

وی گفت: شناسایی و معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در حوزه گردشگری، معرفی آداب و رسوم بومی و محلی و آموزش‌های لازم در این حوزه از جمله اهداف این انجمن‌ها است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: سیاست اداره کل میراث فرهنگی استان بر استفاده از توان مشارکت‌های عمومی و لایه‌های اجتماعی و همچنین احیای انجمن‌های میراث فرهنگی در تمامی حوزه‌های مرتبط با میراث فرهنگی، صناع دستی و گردشگری است.

نهامین ادامه داد: انتظار می‌رود با فعال سازی این انجمن‌ها در سطح بخش‌ها و روستا‌های استان شاهد همکاری صمیمانه ادارات و ارگان‌های مختلف و مردم محلی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشیم.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود دهیاران و شورا‌های روستا‌ها با استفاده از توان و مشارکت اهالی روستا‌ها ضمن حفظ و صیانت از میراث تاریخی و فرهنگی در روستا‌ها در زمینه فرهنگ سازی به امر حفاظت و پاسداست آثار تاریخی و آگاه سازی مردم، فعالیت گسترده تری را داشته و تعاملات بیشتری را با اداره کل میراث فرهنگی و یگان حفاظت استان اردبیل برقرار سازند.

انتهای پیام/ح

شناسایی و معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.