سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی تماسی تلفنی؛

روحانی: منتظر عملیات قاطع پاکستان علیه تروریست‌ها هستیم/ نیرو‌های ایرانی آماده پاسخی قاطع هستند/ عمران خان: به محل اختفای تروریست‌ها نزدیک شده‌ایم

حجت الاسلام حسن روحانی عصر شنبه در تماس تلفنی «عمران خان» نخست وزیر پاکستان، خواهان عملیات قاطع پاکستان علیه تروریست های ضد ایرانی شد.


به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام حسن روحانی عصر شنبه در تماس تلفنی «عمران خان» نخست وزیر پاکستان با وی، خواهان عملیات قاطع پاکستان علیه تروریست های ضد ایرانی شد و تاکید کرد: ما نباید بگذاریم دهه ها  دوستی و برادری بین دو کشور ، تحت تاثیر اقدام گروهک های تروریستی قرار گیرد که ما و شما می دانیم از کجا تامین مالی و تسلیحاتی می شوند.

رئیس جمهور تصریح کرد: نباید اجازه دهیم طرف ثالت با این اقدامات خود، در روابط ایران و پاکستان تاثیر بگذارد.

روحانی با بیان اینکه ایران به خوبی می داند گروهک های تروریستی که از خاک پاکستان برای حملات تروریستی علیه ملت ایران استفاده می کنند در کدام نقاط مستقر هستند، گفت: ما منتظر عملیات قاطع شما علیه این تروریست ها هستیم.

رئیس جمهور حادثه تروریستی در جاده خاش – زاهدان و شهادت مرزبانان ایران اسلامی را بسیار تاثرانگیز خواند و افزود: ما شاهد حوادث فراوانی از سوی تروریست هایی هستیم که متاسفانه در خاک پاکستان مستقر هستند و در همین راستا آمادگی کامل داریم که با ارتش و دولت پاکستان برای از بین بردن این تروریست ها که حضور آنها به نفع ما ، شما و منطقه نیست، همکاری کنیم. ادامه فعالیت این تروریست‌ها از خاک پاکستان می تواند روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

روحانی با تاکید بر اینکه نیروهای ایرانی این آمادگی را دارند که با هماهنگی اسلام آباد، پاسخی قاطع به تروریست ها بدهند، اظهارداشت: ماخواهان تداوم روابط دوستانه خود با پاکستان هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان نخست وزیر پاکستان گفت که تهران آماده استقبال از نخست وزیر پاکستان است.

نخست وزیر پاکستان  نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه" امیدوارم بزودی از ایران دیدار کنم"، اطمینان داد که ارتش و دولت پاکستان تمام تلاش خود را برای از بین بردن تروریست ها بکار خواهند گرفت و اجازه نخواهند داد این تروریست ها از خاک این کشور علیه همسایگان و بویژه مردم ایران استفاده کنند.

"عمران خان" ضمن ابراز تسلیت به خاطر شهادت شماری از نظامیان ایرانی در حمله تروریست ها در جاده خاش – زاهدان و با بیان اینکه ما بسیار به تروریست ها و محل اختفای آنان نزدیک شده ایم ، گفت که بزودی اخبار خوشحال کننده ای درباره این تروریست ها و اقدامات آنها در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این به نفع پاکستان است که اجازه ندهد گروهک های تروریستی از خاک ما استفاده کنند و ارتش پاکستان آماده است با اطلاعاتی که ایران در اختیارش می گذارد، قاطعانه تر با تروریست ها مقابله کند.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که اسلام آباد خواهان گسترش و تعمیق روابط باتهران در همه حوزه ها است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
اقدام قاطع پاکستان؟؟؟؟؟پاکستان قابل اعتماد نیست
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
چون الان پاکستان از طرف هند و افغانستان تحت فشار هست
نمیخاد با ایران هم رابطه ش از بین بره بعدا که باهاشون رابطه بهتر پیدا کرد دوباره حملات مرزی به ایران رو شروع میکنه
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
به تروریست ها نزدیک شدیم!!!!
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
یعنی پاکستان دلارهای کشوزهای مرتجع عربی رو بیخیال میشه، و با ایران همکاری میکنه زهی خیال باطل.
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
پاکستان باید جلوی تروریست ها رو بگیره
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
ما واقعا مردم و دولت پاکستان را دوست داریم . خیلی خوب است که با هم اتحاد داشته باشیم و با کمک پاکستان به اهدافمون برسیم و تروریست ها رو نابود کنیم.
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
ننگ بر هر چی ترویسته
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
دلارهای سعودی عقل وهوش دولتمردان پاکستان رو به کلی ضایع کرده، جوری که حاضرند امنیت ملی کشورشون رو به خاطر مشتی ادمکش مزدور که همه دنیا منشا تامیین مالی وتسلیحاتی اونهارو میدونه درمعرض خطر ونابودی قراربدن،و در این راه،از خیچ فضاحت وبی ابرویی در عرصه سیاسی دنیا پرهیز نکنن، و خودشون رو در مهلکه کشورهای قربانی ترور ها (هند وایران) غرق بدد،نبایدفریب اقدامات گمراه کننده پاکستانیهارو خورد،باید در تعامل با هندوستان ودرصورت لزوم مقتدرانه وارد عمل شد، تا عبرت و درسی تاریخی برای تروریستها وحامیان انها به ویژه ال سعود به یادگاربماند.
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
اگه پاکستان به فکر مبارزه با گروه های تروریستی بود یه فکری به حال شیعیان و مردم مظلوم پاراچنار میکرد که ۳۰ و اندی ساله تحت محاصره تروریستهای وهابی هستن ...!!!
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
زندگی رابرمردم سخت کردید!!؟؟؟
اصلافلسغه ی تشکیل دولت ها چیست؟؟!! مردم که ازدست عملکرددولتهایتان، اصلا راضي نيستن