سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملکشاهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توطئه؛ پشت پرده خروج دام‌ها از کشور/ گوشت‌های وارداتی به دست نیازمندان نمی‌رسد

رئیس کمیسیون قضایی گفت: تعداد زیادی دام از کشور خارج شده است که منجر به خرید دام‌های مولد با قیمتی بالاتر شده است.

الهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گرانی‌های اخیر برخی مواد غذایی، گفت: تورم به شکل سرسام آوری بالا رفته و ضعف در مدیریت و نظارت دلیل وضع موجود در بازار است.

وی افزود: لازم است در روزهای منتهی به پایان سال، سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت به عنوان دو نهاد موثر در تنظیم بازار شب عید تمهیدات لازم را بیاندیشند، همچنین لازم است که گشت‌های سیار نظارتی بیشتر شوند، تلفن گویا جهت دریافت تخلفات در دسترس مردم قرار بگیرد، سازمان تعزیرات با گزارش‌های مردمی واصله به شدت با تخلفات برخورد کند و این برخورد‌ها از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شود.

نماینده مردم لرستان با اشاره به گرانی‌های اخیر قیمت گوشت قرمز در بازار تصریح کرد: یکی از علل گرانی گوشت، قاچاق است، بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، متاسفانه تعداد زیادی دام از کشور خارج شده است که منجر به خرید دام‌های مولد با قیمتی بالاتر شده است که بوی توطئه از خروج دام‌های مولد می‌آید، توطئه‌ای که به دنبال برچیده شدن نسل دام و یا ایجاد مشکلات مرتبط با آن در کشور است.

ملکشاهی تصریح کرد: در حال حاضر جهت جلوگیری از قاچاق دام اقدامات خوبی از طرف تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی در حال انجام است، علی‌رغم واردات زیاد گوشت به کشور، ظاهرا به دلیل نظارت ضعیف شاهد صف‌های طولانی هستیم و از طرفی این گوشت‌ها به دست افراد نیازمند آن نمی‌رسد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی در نهایت تاکید کرد: کمبودی از نظر موجودی مواد غذایی در کشور وجود ندارد در عین حال باید نظارتها بیشتر شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
اینکارها را میکنند تا تولیدات دامی در کشور عقیم شود و با نابودی تولیدات در کشور به راحتی ایران به زانودر می آید واقعاً در کشور کسی نیست پیگیر باشد و این خائنین را دستگیر و محامه کند
reza
۰۸:۲۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
دولت و دستگاههای نظارتی از این آشفتگی بازار و قیمتها راضی هستند ؟
مهدی
۰۸:۱۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
ماکه چیز جدیدی از صحبتهای ایشان نفهمیدیم
ناشناس
۰۱:۵۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
سلام روزعیدقربان یک کیلوگوشت خریدم همونه خدامیدونه که الان بیشترازیک ماهه که خانوادم وبچهام حتی گوشت مرغ نخوردیم
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
آقای عزیز چه طوطئه ای وقتی اختلاف قیمت دلار وسط میاد قاچاق یک امر طبیعی هست شما اگر دلار با ریال را توازن داشته باشین. یعنی اینکه همانطور قیمت دلار 4برابر شده حقوق ها را هم 4برابر کنید همه تولیدات داخلی 4برابر به فروش می رسه
سیاوش باهر
۲۱:۰۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
کالاهای اساسی و غیره که با ارز 4200 وارد میشود بقیمت ارز 17000 تومانی بدست مصرف کننده میرسد ویاقاجاق میشود و مابالتفاوت آن بجیب رانت خواران و دلالان وقاچاق چیان میرود.
توزیع درست و نظارت دقیق یعنی همین!!!
بنام مردم محروم و بکام حرام خواران ملعون!!