سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از هنرزمین در نمایشگاه اراک

نمایشگاه هنر مفهومی لندآرت ۲۰ اسفند در اراک می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، نمایشگاه هنر مفهومی لندآرت، اثر علی لطیفی ۲۰ اسفند در فرهنگسرای آینه برگزار می‌شود.

علی لطیفی گرافیست و برگزارکننده این نمایشگاه در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: هنر‌هایی که به صورت بصری ارائه شده هنر‌های تجسمی نامیده می شوند و هنر مفهومی گونه‌ای از هنر‌های تجسمی است که در بردارنده مفهوم و ایده است.

 نوروز همان زیبایی و شادی جسم و روح است

وی هدف از برپایی این نمایشگاه و خلق اثر را با توجه به فرارسیدن سال جدید و رویش دوباره طبیعت ، الگو برداری از طبیعت  میداند. انسان نیز می‌تواند با تغییر نگرشِ دیده و قلب، که سرچشمه تمام جوشش‌ها و خیزش‌های وجود آدمی است ، تدبیر مثبت در فعالیت‌ها و حالات خود و تغییر و دگرگونی در وضعیت جسمی و روحی خود ایجاد کند، تا بدین ترتیب شکوفه مهربانی در قلب جوانه زند.

لطیفی ادامه داد: در این اثر از خاک و سنگ به عنوان عنصر اصلی بهره برده ام و به چهار وجه مهم از جمله، چشم نماد دیدن، قلب نماد بصیرت، روح نماد روز، و جسم نماد شب، پرداخته ام تا با کنار هم قرارگیری درست این عناصر و کیفیات، همزمان با ورود به سال جدید در خود تحول ایجاد کرده و حال خود را به نیکوترین حال مبدل سازیم.

وی افزود: هنر مفهومی دارای شیوه‌های ارائه مختلفی از جمله لند آرت یا همان (هنر زمینی-هنرخاکی) است که به انتقال یک مفهوم از طریق خلق اثر در فضای باز و طبیعت می پردازد. هنر زمینی که متاثر از هنر مینیمال است ، تاکیدش  بر سادگی فرم و تمرکز بر متریال و مفهوم است.

این نمایشگاه از  ۲۰ اسفند ماه   در فرهنگ سرای آینه اراک  صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصر ها از ساعت ۱۵ الی  ۱۹پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام/ م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.