سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح موزه قدیمی‌ترین معبد جهان در ترکیه

موزه قدیمی‌ترین معبد جهان امروز از سوی رئیس‌جمهور ترکیه در این کشور افتتاح شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز، نهم ماه مارس، موزه مربوط به ویرانه‌های قدیمی‌ترین معبد جهان را در این کشور افتتاح کرد.

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در محل این معبد واقع در جنوب شرقی این کشور اعلام کرد این موزه یک موزه سرباز در ترکیه محسوب می‌شود. اردوغان افزود تحقیقات باستان شناسی باید به منظور کشف مصنوعات تاریخی و نیز دیگر بنا‌های تاریخی در منطقه آناتولی ارتقا یابد.

روزنامه حریت نوشت با اعلام سال ۲۰۱۹ به عنوان سال گوبکلی تپه، کهن‌ترین مکان پرستش و رسوم دینی، با قدمت ۱۲ هزار سال، انتظار می‌رود این منطقه میزبان صد‌ها هزار گردشگر در طول سال باشد.

رجب طیب اردوغان در مراسم افتتاح این بنای تاریخی چند هزار ساله گفت: این بنای تاریخی کهن به میراث فرهنگی مشترک بشریت کمک می‌کند و در حال حاضر تبدیل به یک مرجع بسیار مهم در ارتباط با به نمایش گذاشتن ریشه‌های تمدن در منطقه آناتولی تبدیل شده است.

این تپه تاریخی در استان شانلی اورفه ترکیه نزدیک مرز سوریه قرار دارد. گوبکلی تپه از سال ۲۰۱۱ از سوی سازمان یونسکو در پیش فهرست میراث جهانی قرار گرفت و از ژوئن سال ۲۰۱۸ به فهرست میرث جهانی یونسکو افزوده شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.