سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

۸۷۰ مادر باردار روستایی دارای عوارض شدید از مرگ نجات یافتند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۸۷۰ مادر باردار پرخطر در مناطق روستایی زیر پوشش این دانشگاه از ابتدای امسال تاکنون با مداخله به موقع و اعزام فوری به بیمارستان‌های استان از مرگ حتمی نجات یافتند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  دکتر سیدمهدی طباطبایی اظهار داشت: مرگ و میر مادران عامل تهدید حیات انسان‌ها و شاخص وضعیت کلی سلامت زنان در جامعه است.

وی افزود: حفظ و ارتقاء سلامت مادران یکی از اساسی‌ترین و مهمترین برنامه‌های نظام سلامت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: پنج هزار زایمان طبیعی امسال در حوزه خارج بیمارستانی این دانشگاه و محدوده ۱۷ مرکز تسهیلات زایمانی در مناطق روستایی زیرپوشش و حاشیه شهر زاهدان به ثبت رسیده است.

طباطبایی تاکید کرد: شاخص مرگ مادران باردار در سیستان و بلوچستان با ارتقای کیفیت سطح آموزش آکادمیک و بالا بردن مهارت ماما‌ها به منظور شناسایی مادران باردار پرخطر و ارجاع به موقع آنان به سطوح بالاتر روند کاهشی داشته است.

وی تصریح کرد: پس از اجرای طرح تحول سلامت و تجهیز پایگاه‌های تسهیلات ایمن روستایی تعداد مراجعان به مراکز تسهیلات زایمانی سیستان و بلوچستان افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: این موفقیت ثمره تلاش‌های شبانه روزی و تقویت زنجیره بهم پیوسته‌ای از ارکان و اجزاء نظام سلامت از همکاران پرتلاش بهورز مستقر در خانه‌های بهداشت روستایی گرفته تا پزشکان متخصص و فوق تخصص مستقر در بیمارستان‌های استان است.

انتهای پیام/گ

نجات مادران  باردار  در روستاهای سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.