سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکاتبه با ۸۳۰ شهرداری کشور برای تشکیل کمیسیون مهر و میراث

مدیرکل دفتر امورمجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: کمیسیون مهر و میراث که با مشارکت دوستداران میراث فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد، شهرداری و شورای شهر فعالیت می‌کند تاکنون با ۸۳۰ شهرداری مکاتبه کرده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جلال تاجیک مدیرکل دفتر امورمجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور، در نشست فصلی انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد افزود:این کمیسیون با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری، جذب گردشگر، حمایت از صنعتگران صنایع دستی، احیا و مرمت مکان‌های فرهنگی و تاریخی تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: ساماندهی و بهره برداری از کاربری‌های فرهنگی مکان‌های تاریخی، رفع موانع مربوط به ساخت تاسیسات گردشگری، شناسایی و تقویت هنرمندان صنایع دستی در جهت توسعه و اعتلای شهرستان‌ها در این کمیسیون پیگیری می‌شود.

تاحیک، راه‌اندازی خانه تشکل‌های غیردولتی در استان‌ها را یادآورشد و گفت: تشکل‌های مردم نهاد بازوان سازمان میراث فرهنگی هستند که نقش ویژه‌ای در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی دارند بنابراین ساماندهی آن‌ها یک ضرورت است.

وی، خانه تشکل‌های غیردولتی را به عنوان محلی برای اجتماع و هم فکری تشکل‌های دوست‌دار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست که می‌توانند ایده‌ها و افکار خود را ارائه دهند.

به گفته وی، این تشکل‌ها تاکنون در ۱۲ استان راه اندازی شده است.

مدیرکل دفتر امورمجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور، در ادامه با اشاره

تاکید بر اینکه منطقه کاشان یکی از مناطق فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی است گفت: این منطقه توانسته است به اندازه چند استان اقامت و پیشرفت گردشگری ایجاد کند.

تاجیک گفت: انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد نیز یکی از انجمن‌های پیشرو و فعال در کشور است که فعالیت‌های آن می‌تواند الگوی سایر تشکل‌های مردم نهاد در کشور شود تا عاشقانه برای توسعه کشور تلاش کنند.

وی گفت: کویر متعلق به مردم است و مردم باید آن را آباد کنند و در سال جاری اعتباری معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای توسعه و ساماندهی گردشگری در کویر مرنجاب اختصاص یافته است.

شایان ذکر است: شهر نوش آباد از جمله مناطق باستانی و تاریخی کشور است که وجود ۱۰۰ اثر تاریخی از دوره‌های سلجوقی، مغول، صفویه و قاجار در این شهر کشف و شناسایی شده است.

مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد با معماری دستکند یکی از مهمترین آثار تاریخی این شهر است. 

 
انتهای پیام/م 
 

نشست فصلی انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.