سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد؛

اعلام آمادگی بنیاد مسکن برای احیای بافت‌های فرسوده شهری

تابش با اشاره به تجربه مشترک با ستاد ملی بازآفرینی در شهرهایی، چون زاهدان و چابهار از اعلام آمادگی این نهاد برای ساخت واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش که شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی در استانداری خراسان رضوی برگزار شد حضور داشت، اظهار کرد: بافت فرسوده و ناکارآمد مشهد بسیار پیچیده است و برای بازآفرینی آن باید با حوصله با این پیچیدگی‌ها برخورد کرد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن تجربه‌های مشترک و خوبی با ستاد ملی بازآفرینی در شهرهایی، چون زاهدان و چابهار دارد و می‌تواند با همکاری این ستاد در احیای بافت‌های ناکارآمد شهری مشهد هم موثر واقع شود.


بیشتر بخوانید: نیمه اول سال ۹۸ پرونده مسکن زلزله کرمانشاه بسته می‌شود


رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در صورتی که شهرداری‌ها در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری زمین‌هایی را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند این نهاد برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در ساخت و اجرای پروژه‌های بازآفرینی آمادگی کامل دارد.

محدوده مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد خراسان رضوی ۱۱۷ محله با چهار هزار و ۸۹۱ هکتار در ۳۱ شهر استان است.

محدوده مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مشهد نیز دو هزار و ۲۹۲ هکتار است و مشهد سومین شهر از نظر بزرگی مساحت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در کشور است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.