سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نهمین کمیته سیاسی ایران و آفریقای جنوبی برگزار شد

نهمین کمیته سیاسی ایران و آفریقای جنوبی با حضور معاونان سیاسی وزیران خارجه دو کشور برگزار شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  نهمین کمیته سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آفریقای جنوبی با حضور «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه و خانم «رجینا ماهوله» همتای وی در فضایی بسیار صمیمی و دوستانه برگزار شد.

آخرین وضعیت برجام و کانال ویژه مالی با کشور‌های اروپایی، همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی از موضوعات مطروح شده در این دیدار بود.

همچنین توسعه همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه بین دو کشور، برنامه ریزی سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به آفریقای جنوبی، برگزاری چهاردهمین کمیسیون مشترک با حضور وزرای خارجه و بررسی ترتیبات جدید اقتصادی دوجانبه در این کمیته مورد بررسی قرار گرفت.

عراقچی روز گذشته - پنج شنبه- نیز با خانم «بالیکا امبته» رئیس پارلمان آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دکتر عراقچی ضمن ابلاغ سلام‌های گرم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت برجام و کانال ویژه مالی با کشور‌های اروپایی را برای امبته تشریح کرد.

همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی از دیگر موضوعات مطروحه در این دیدار بود.

رییس پارلمان آفریقای جنوبی با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور بر حمایت آفریقای جنوبی از برجام تاکید و آمادگی کشور خود را برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.