سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بافق:

لزوم توسعه و نشر علم در کشور

امام جمعه بافق گفت: دولت باید بستر را برای فعالیت نیرو‌های جوان فراهم کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی، امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک حلول ماه رجب و سالروز ولادت امام باقر (ع) به تشریح حرکت علمی ایشان در آن دوره پرداخت و گفت: امام توانست فرهنگ غنی تشیع را در سراسر بلاد اسلامی با تربیت شاگردانش و انتقال علوم به مردم در بلاد اسلامی گسترش دهد.

وی بر لزوم توسعه و نشر علم در کشور تاکید کرد و افزود: جایگاه علم و علم آموزی باید در کشور معرفی شود و مردم علوم را بیاموزند که کشوری که از نظر علمی رشد کند از نظر سیاسی و اقتصادی هم پیشرفت می کند.

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: علم و دین در کنار یکدیگر هستند و باید باهم جلو بروند که جامعه رشد کند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه اقتصاد کشور را نباید به اقتصاد خارجی پیوند زد ادامه داد: اگر اقتصاد کشور مستقل باشد بسیاری از مسائل و مشکلات حل می‌شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: ارتباطات دیپلماسی باید باشد که دشمن بداند ایران در صحنه است و از هیچ قدرتی هراس ندارد.

امام جمعه بافق با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی کشور کمر مردم را خم کرده است گفت: تورم کشور بهم ریخته است و باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرد تا اوضاع کشور مدیریت شود.
حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: نسل جوان خلاقیت و ابتکار دارد و میتواند مشکلات اقتصادی را حل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر می خواهید خیرات کنید به کمیته امداد بدهید گفت: از این طریق نیازمندان نیز بهره مند می‌شوند و باید تلاش کنیم از ظاهر سازی دور شویم.

خطیب جمعه بافق افزود: نظام ما نظام مستضعفان است و باید به فکر آنان باشیم، اما تظاهر نکنیم.

قرار گیری در آستانه ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا از دیگر مواردی بود که سلیمانی به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه بافق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.