سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت وزارت امور خارجه از روابط خارجی آذربایجان شرقی

وزارت امور خارجه از توسعه روابط خارجی آذربایجان شرقی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، وزیر امور خارجه محمد جواد ظریف با بیان این مطلب در دیدار استاندار آذربایجان شرقی با وی گفت: حمایت دیپلماتیک از روابط خارجی آذربایجان شرقیحمایت از گسترش همه جانبه روابط استان‌های مرزی از جمله آذربایجان شرقی با کشور‌های همسایه جزو الویت‌های دستگاه دیپلماسی کشور است.


وی افزود: استانداران استان‌های مرزی در سفر‌های منطقه‌ای رئیس جمهور و وزرا باید حضور موثری داشته باشند.


وی ادامه داد: گسترش ارتباطات و تعاملات استانی با همسایگان با هماهنگی وزارت امورخارجه، الویت اول سیاست خارجی منطقه‌ای جمهوری اسلامی است و استان‌های مرزی همانند گذشته در این زمینه می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.


وزیر امورخارجه ایران از توجه و نگاه تعاملی مسئولان به ویژه نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار به مجموعه فعالیت‌ها و خدمات رسانی وزارت امورخارجه در استان آذربایجان شرقی قدردانی کرد.


استاندار آذربایجان شرقی هم با ارائه گزارشی از تحولات و روند توسعه‌ای استان به ویژه در ارتباط با تعاملات و ارتباطات بین المللی این استان با خارج از کشور گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالای اقتصادی و فرهنگی در تبریز، شاهد روند رو به رشد گسترش روابط خارجی آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر و پذیرش بیش از ۴۰۰ هیات خارجی در سطوح مختلف بودیم.


محمد رضا پورمحمدی با تشکر از هماهنگی‌ها و حمایت‌های مجموعه وزارت امورخارجه در پیشبرد امور با اهتمام و تلاش‌های وافر رئیس نمایندگی آن وزارت خانه در تبریز، حمایت بیشتر وزارت امورخارجه را برای توسعه بیش از پیش روابط استان با کشور‌های خارجی به ویژه همسایگان در شرایط امروز کشور خواستار شد.

 

انتهای پیام/

حمایت دیپلماتیک از روابط خارجی آذربایجان شرقی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.