سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

۸۵ تخت بیمارستانی در اورژانس جامع اردبیل به بهره برداری رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۸۵ تخت بیمارستانی در اورژانس جامع مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اردبیل به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پیش از ظهر امروز در افتتاحیه اورژانس جامع مرکز آموزش درمانی امام خمینی (ره) اردبیل اظهار کرد: عملیات ساخت این اورژانس در سال ۹۵ آغاز شد و با سرعت خوبی پیشرفت کرد.

وی افزود: این پروژه یکی از مصداق‌های کار جهادی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است که به دلیل تراکم و نیاز شدید به تخت‌های بیمارستانی در اورژانس در طی کمتر از دو نیم سال به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: زیربنای مفید این اورژانس ۳ هزار مترمربع است که با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است البته از این مبلغ، ۲/۵ میلیارد آن در زمینه تجهیزات و ۱۱ میلیارد نیز هزینه ساخت را شامل می‌شود.

اخوان اکبری تصریح کرد: این اورژانس علاوه بر بخش‌های آی‌سی‌یو رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و آزمایشگاه، دارای سالن کنفرانس، محل استراحت پزشکان، اتاق‌های جانبی و فضای بایگانی پیشرفته نیز است.

وی با اشاره به اینکه در استان با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم گفت: امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ و با بهره‌برداری از پروژه‌های درمانی استان، چون بیمارستان هزار تخت خوابی، به هدف‌گذاری ۴۰۰۰ هزار تخت بیمارستانی دست یابیم تا بیشتر از قبل بتوانیم در حوزه درمانی به بیماران داخل و خارج استان خدمات ارائه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین گفت: با بازسازی اورژانس قدیمی بیمارستان امام خمینی اردبیل در سال آینده جمعاً ۱۲۰ تخت بیمارستان در فضای ۳۸۰۰ مترمربع در اردبیل خواهیم داشت.

در ادامه استاندار اردبیل با اشاره به اینکه افتتاح این اورژانس نیاز به حق مردم استان اردبیل بوده است، گفت: موضوع مهم در جامعه، سلامت عمومی مردم است که در این بحث هم مردم و هم مسئولین باید پیشگیری را مدنظر قرار دهند.

بهنام جو از افتتاح طرح‌های درمانی و بیمارستان در سال آینده خبر داد و گفت: بخش خصوصی و دولتی باید دست به دست هم دهند تا زیرساخت‌های اساسی در بحث سلامت استان ایجاد گردد.

انتهای پیام/ح

افتتاح طرح‌های درمانی و بیمارستان سال آینده در اردبیل

 

برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
با وجودی که مکان مناسب برای احداث درمانگاه در محله امیرالمونین و ارس وجود دارد ولی مسئولین مربوطه هیچ تدبیری نیاندیشیده اند.