سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار وزیر آموزش و پرورش؛

تاکید مراجع تقلید بر علم آموزی همراه با تزکیه در مدراس

حضرات آیات مکارم شیرازی،نوری همدانی و صافی گلپایگانی بر علم آموزی همراه با تزکیه در مدارس تاکید کردند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مراجع عظام تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی،نوری همدانی و صافی گلپایگانی در دیدار بطحایی وزیر آموزش و پرورش  بر علم آموزی همراه با عمل و تزکیه در مدارس تاکید کردند.

آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار این نهاد بزرگ علمی را از مهمترین دستگاه‌های نظام اسلامی دانست و برمراقبت از ورود نفوذی‌ها در آن تاکید کرد.

این مرجع تقلید افزود: دانش آموزان به عنوان امانتی در دستان شما هستند و باید مراقب باشید که در افکار و اندیشه‌های نفوذی‌های منحرف جذب نشوند.

وی یادآور شد: همانگونه که در بیت مراجع قدیمی هم نفوذی‌ها حضور داشتند امروز هم تلاش می‌کنند تا افکار و اندیشه‌های فاسد خود را واردآموزش وپرورش کنند.

آیت الله مکارم شیرازی تشکیل گروه‌های ویژه برای نظارت بر تالیف کتاب، جذب اساتید و اجرای برنامه‌ها را یکی از راهکار‌های مقابله با جریان نفوذی‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر این ۳ موضوع اصلاح و کنترل شود آموزش و پرورش هم از این خطر در امان خواهد ماند.

وی همچنین بر بهره گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه در نظام آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه با داشتن علما، مدرسان و پژوهشگران و طلاب فاضل می‌تواند در بخش زیادی به نظام آموزشی کمک کند.

آیت الله مکارم شیرازی آشنایی دانش آموزان با احکام و معارف دین را از عواملی عنوان کرد که می‌تواند آن‌ها را از بسیاری از انحراف‌ها نجات دهد.

وی یادآور شد: تلاش کنید برنامه‌های معارفی و دینی را در قالب اردو‌ها و مسابقات فرهنگی و ورزشی به دانش آموزان عرضه کنید.

آیت الله صافی گلپایگانی آموزش و پرورش را مهمترین دستگاه تربیتی کشور دانست و گفت: تفاوت تعلیم و تربیت در کشور، این است که هم دنیا و آخرت دانش آموزان را در بر می‌گیرد.

وی رسالت معلمان را مهم دانست و افزود: وظیفه بزرگی به دوش مربیان سپرده شده که مورد توجه حضرت ولی عصر (عج) است.

آیت الله صافی گلپایگانی توجه توامان به علم آموزی در کنار عمل و تزکیه را شایسته نظام آموزشی جمهوری اسلامی دانست و یادآور شد: اگر در آموزش و پرورش به این دو به طور جدی توجه شود می‌تواند رشد همه جانیه فرزندان این مرز و بوم را فراهم کند.

آیت الله نوری همدانی هم انسان سازی را از مهمترین و مشکل‌ترین کار‌ها دانست و گفت: این کار دشوار در کشور، برعهده آموزش و پرورش است.

وی توجه به تعلیم و تربیت اسلامی و جذب استادان متعهد و دلسوز را از ضرورت‌های نظام آموزش کشور برشمرد و افزود: در تدوین کتاب‌های آموزشی باید معیار‌ها و مبانی دینی به طور دقیق رعایت شود.

آیت الله نوری همدانی همچنین بکارگیری استادان توانمند با بینش اعتقادی و سیاسی قوی را از دیگر ضرورت‌های آموزش موثر دانست و خاطرنشان کرد: اگر این دستگاه آموزشی در جذب مربیان و معلمان متعهد مسامحه کند، قطعا نسل‌های آینده دچار خودباختگی و سستی در اعتقادات خواهد شد.

وی خطر وجود نفوذ را در آموزش و پرورش جدی دانست و تاکید کرد: عوامل نفوذ متاسفانه در نظام آموزش و پرورش تاثیرگذار خواهند بود که برای ریشه کنی نفوذ باید اراده و فکر واحدی در آموزش و پرورش حاکم شود.

انتهای پیام/ش

دیدار بطحایی با مراجع عظام تقلید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.