سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید آمریکا بر لزوم تشکیل هرچه سریع‌تر دولت در اقلیم کردستان عراق

وزیر خارجه آمریکا از مسعود بارزانی خواست نسبت به تشکیل هرچه سریع‌تر دولت در اقلیم کردستان عراق اقدام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی خود با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق بر ضرورت تشکیل یک دولت محلی پاسخگو به نیاز‌های مردم در اقلیم کردستان عراق تأکید کرد!

رابرت پالادینو، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: وزیر خارجه (پمپئو) بر اهمیت تشکیل دولت اقلیم کردستان عراق در سریعترین زمان ممکن به منظور پاسخ به خواست ملت کردستان عراق تأکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ادامه تهدید داعش در عراق تأکید کرد و از تعهد آمریکا برای همکاری با عراق به دعوت دولت این کشور به منظور تضمین شکست قطعی داعش سخن گفت (!).

پمپئو همچنین از مسعود بارزانی برای ادامه مشارکتش به عنوان رئیس حزب دموکرات کردستان در جهت اصلاح روابط بغداد با اربیل قدردانی کرد.

گفتنی است در اواخر اکتبر سال گذشته میلادی، کمیسیون عالی انتخابات اقلیم کردستان عراق از پیروزی حزب دموکرات کردستان به هدایت مسعود بارزانی خبر داد. تنش‌ها میان بغداد و اربیل پس از برگزاری همه پرسی ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ از سوی مقامات اقلیم کردستان برای جدایی از دولت مرکزی عراق بالا گرفت. با وجود رأی ۹۳ درصدی کُرد‌ها به جدایی اقلیم کردستان، مقامات عراق این همه پرسی را غیرقانونی اعلام کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.