سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درختکاری در ایران پشتوانه ملی و سنتی تاریخی دارد

معاون عمرانی فرماندار شهرستان خاتم گفت: درختکاری در ایران پشتوانه ملی و سنتی تاریخی دارد و ایرانیان باستان کاشت درخت را نوعی خدمت و عبادت در راه خدا می‌دانستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمد محمودی معاون عمرانی فرماندار شهرستان خاتم گفت: درخت باید برای یک فرد مسلمان که همه انبیاء و اوصیای الهی برارزش و جایگاه آن تاکید دارد همانند یک عضوی از اعضای خانواده بدانند و در حفظ واحیای آن کوشا باشند.

وی افزود: درختکاری در ایران پشتوانه ملی و سنت تاریخی است و تاریخ نشان می‌دهد که ایرانیان باستان جشن‌های خاصی برای درخت داشتند و در اعتقادات مذهبی نیز مردم کاشت درخت را نوعی خدمت و عبادت در راه خدا می‌دانستند.

محمودی ادامه داد: درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه‌ای از تجلیات آفریدگار عالم است و نماد آبادانی، شاخص سبزی و مظهر زندگی است که موجب آسایش و رفاه مردم است.

محمود نقیبی رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان خاتم در حاشیه مراسم درختکاری گفت: درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمر‌ترین نعمت‌های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیاز‌های انسان را برآورده می‌سازد.

نقیبی افزود: تاثیر درخت در تعدیل آب و هوا یک منطقه از جمله فواید اثر بخش درختان است و به طور معمول درختان یکی از ارکان اصلی حیات بشری محسوب می‌شوند.

مراسم درختکاری باحضور معاون عمرانی فرماندار، امام جمعه، رئیس منابع طبیعی وآ بخیز داری، خانواده معظم شهدا وجمعی از مسئولان در خاتم  برگزار شد.

انتهای پیام/ی

منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.