سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت نهال در پارک دوبرار بجنورد

مراسم روز درختکاری با کاشت نهال در پارک دوبرار شهر بجنورد با حضور مسئولان و مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،روح الله براتیان شهردار بجنورد امروز در مراسم جشن درختکاری در پارک دوبرار شهر بجنورد با بیان این که حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز مهمترین خواسته ما از مردم و مسئولین است، گفت: از تیرماه امسال تاکنون ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای فعالیت‌های عمرانی پارک دوبرار بجنورد شامل احداث پارکبنگ، سرویس بهداشتی، استخر و آبشار و... هزینه شده است.
 
وی افزود: هم اکنون پارک دو برار با ۹۵ هکتار وسعت به عنوان بزرگتربن پارک شهر بجنورد در حال تجهیز و احداث برای شهروندان و مسافران است.
 
براتیان گفت: هم اکنون ۶۰ پارک در شهر بجنورد احداث کردیم که از این تعداد ۳۰ پارک در سالجاری تجهیز و احداث شده و ۲۰ پارک در سال ۹۸ و ۲۰ پارک دیگر در سال ۹۹ در بجنورد تجهیز و بهره برداری خواهد شد.
 
وی نبود امکانات زیر ساختی در تفرجگاه‌ها را از مشکلات اساسی در شهر بجنورد بیان کرد و گفت: امسال با برنامه ریزی‌های انجام شده حدود ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه پارک باباامان و دو برارهزینه شده است.
 
رضا رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در این مراسم گفت: خراسان شمالی هم اکنون دارای ۲ میلیون هکتار عرصه منابع طببعی است و ۷۰ درصد از مساحت استان جنگل و منابع طبیعی است.
 
وی افزود: میانگین سرانه جهانی جنگل، ۶ دهم هکتار و در کشور ما ۲ دهم هکتار است.
حسن وحید مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی هم در این مراسم گفت: امسال در راستای توسعه فضای سبز ۳۰۰ تا ۴۰۰ اصله درخت به صورت نمادین در پارک دوبرار با حضور مسئولان استانی و مردم کاشته شد.
 
وی با بیان این که امسال به مناسبت هفته درختکاری ۲۲۰ هزار اصله نهال بین مردم استان توزیع خواهد شد، افزود: مردم، بخش دولتی و فضای سبز نسبت به آبیاری و نگهداری درختان و حفظ محیط زیست درختان بکوشند.
 
وحید اظهار کرد: در خراسان شمالی هم اکنون ۴۳۴ هکتار جنگل و یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مراتع وجود دارد.
 
وی گفت: ۳ هزار هکتار انواع گونه‌های گیاهان دارویی در استان کشت شده است.
انتهای پیام / ب


توزیع ۲۲۰ هزار هکتار اصله نهال بین مردم خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
کارمند شهرداری بجنورد
۲۳:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
براتیان گفت: هم اکنون ۶۰ پارک در شهر بجنورد احداث کردیم که از این تعداد ۳۰ پارک در سالجاری تجهیز و احداث شده و ۲۰ پارک در سال ۹۸ و ۲۰ پارک دیگر در سال ۹۹ در بجنورد تجهیز و بهره برداری خواهد شد.