سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمار حکیم: ایران و عربستان برای حل مسائل منطقه همکاری کنند

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق پیشنهاد داد برای حل مسائل منطقه‌ کشور‌های عراق، ایران، ترکیه، عربستان و مصر با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق روز چهارشنبه در جریان گفتگویی پیشنهاد داد برای حل مسائل منطقه‌ کشور‌های عراق، ایران، ترکیه، عربستان و مصر با یکدیگر همکاری کنند.

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی و رهبر ائتلاف اصلاح و سازندگی این اظهارات را در جریان پرسش و پاسخی درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی در  نشست «انجمن سلیمانیه» دانشگاه آمریکایی سلیمانیه بیان کرد. رئیس‌جمهور و چهره‌های سیاسی عراق و منطقه نیز در این نشست حضور داشتند.

بنا به گزارش دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، عمار حکیم در بخشی از این گفتگو ضمن ابراز خوشبینی نسبت به رشد کیفی گروه‌های سیاسی مختلف در عراق تأکید کرد: «یکی از مسائل مهم تفاوت درک کشور‌های منطقه از واقعیت‌های عراق است، و کشور‌هایی در منطقه که با هم اختلاف دارند هم می‌خواهند با عراق همکاری کنند. منافع عراق این نیست که با کسی درگیری داشته باشد و به محور‌ها نپیوندد».

حکیم در ادامه  پیشنهاد همکاری کشور‌های عراق، ایران، ترکیه، عربستان، و مصر را برای حل مسائل منطقه مطرح کرد و افزود که این کشور‌ها می‌توانند مرکز ثقل منطقه باشند.

به گفته رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی، عراق در قلب امت‌های عربی، ایرانی، ترکی و کردی است و ثبات در عراق ثبات در همه منطقه است. وی افزود برای ثبات باید دولت قدرتمند و اثرگذار و مستقل در عراق شکل بگیرد و این سه مؤلفه با هم عراق را باثبات می‌کند.

عمار حکیم همچنین با اشاره به سفر هفته آینده رئیس جمهور کشورمان به عراق تأکید کرد: «اطمینان داریم که دو کشور می توانند به توافقات خوبی برای گسترش روابط دست یابند».

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، عربستان ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
شرم به روی وهابیا...باهاشون همکاری کنیم؟!!!!جک گفته؟!!!!