سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت وجود کانون اهل قلم حوزویان در مازندران

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه مازندران از ایجاد کانون اهل قلم حوزویان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام صدرالدین اسماعیل زاده معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه مازندران در جمع خبرنگاران گفت: طرح صدور شناسنامه پژوهشی برای طلاب استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح رتبه پژوهشی هر طلبه بر اساس عملکرد و فعالیت هایش در این مشخص می‌شود، افزود: در این طرح، رتبه پژوهشی هر طلبه هر پنج سال تغییر می‌کند و ارتقا می‌یابد.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه مازندران گفت: رتبه بندی باعث می‌شود تا طلاب علاوه بر پرداختن به مسائل آموزشی به مسائل روز و پژوهش در خصوص آن‌ها نیز بپردازند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده از ایجاد کانون اهل قلم حوزویان مازندران خبر داد و افزود: در این کانون تمامی طلاب دارای صاحب اثر نوشتاری و کتابی عضو می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه سومین دوره جشنواره علامه حلی در چهارشنبه هفته آینده در آمل، گفت: هزار و ۱۶۰ اثر در قالب کتاب، مقاله و تحقیق به  دبیرخانه این جشنواره رسیده، که از  ۶۶ اثر برگزیده قدردانی می‌شود.

حجت الاسلام محمود ابوترابی مدیر حوزه علمیه مازندران از شروع روند تخصصی شدن مدارس علمیه زیر پوشش این مدیریت در استان خبر داد و گفت: از سال آینده رشته‌های تخصصی در مقاطع مختلف تحصیلی بویژه کارشناسی ارشد در برخی از مدارس علمیه مازندران تدریس می‌شود.

وی افزود: با پیشنهاد حوزه علمیه مازندران و بررسی مرکز مدیریت حوزه علمیه کشور واقع در قم، مدارس عملیه مازندران واجد شرایط ارائه و تدریس رشته‌های تخصصی تشخیص داده شدند.

حجت الاسلام ابوترابی گفت: ارزیابی‌های اولیه برای راه اندازی رشته‌های تاریخ و تبلیغ در مقطع کارشناسی ارشد، مشاوره اسلامی در مقطع کارشناسی در حوزه‌های علمیه قائمشهر و ساری، حقوق جزا و حقوق اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد در مدرسه عملیه شهید بهشتی نوشهر انجام شد و از سال آینده طلبه در این رشته‌ها جذب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: در فعال کردن مدارس تخصصی حوزه‌های استان تلاش شده تا پراکندگی به گونه‌ای باشد که در تمامی استان این مدارس ایجاد شود.

وی نبود مدارس تخصصی حوزوی را از جمله نواقص مازندران در این بخش عنوان کرد و افزود: با توجه به رویکرد مدیریت جدید حوزه‌های علمیه کشور مبنی بر ورود تخصصی‌تر مدارس علمیه به مسائل آموزشی، این روند در استان مازندران نیز پیگیری می‌شود و مدارس دارای شرایط شناسایی و به مرکز معرفی شد.

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به قرار داشتن در زمان ثبت نام پذیرش در حوزه‌های علمیه، گفت: مرحله نخست این ثبت نام از ۲۴ بهمن تا ۲۷ اسفند امسال و مرحله دوم نیز از ۱۷ تا ۲۲ فروردین سال آینده است.

وی افزود: افراد از پایه هشتم متوسطه تا سن ۳۲ سالگی می‌توانند در آزمون کتبی پذیرش حوزه‌های علمیه مازندران شرکت کنند و پس از قبولی در آزمون کتبی و دیگر مراحل پذیرش از جمله گزینش و مصاحبه به عنوان طلبه وارد سیستم آموزش حوزوی شوند.

انتهای پیام/ م

ایجاد کانون اهل قلم حوزویان در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.