سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ درصد وسعت استان بوشهر جنگلی است/ سالانه بیش از ۱.۵ میلیارد مترمکعب روان‌آب هدر می‌رود

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: از مجموع ۲.۳ میلیون هکتار وسعت این استان، حدود ۱۰ درصد معادل ۲۲۷ هزار هکتار را جنگل‌ها تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، غلامرضا منتظری امروز به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری در آیین کاشت درخت در روستای بنه گز تنگستان افزود: از مجموع یک میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی استان بوشهر ۷۶ درصد معادل یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار به عنوان عرصه‌های طبیعی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: از ابتدای برنامه اول توسعه تاکنون ۷۶۰ سازه آبخیزداری در استان ساخته شده و در صورت وجود شرایط مساعد، ۱۳۷ میلیون مترمکعب آب در این سازه‌ها ذخیره می‌شود که البته نیاز استان بیش از این میزان است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، تثبیت شن‌های روان را از فعالیت‌های این اداره کل عنوان کرد و از همه مسئولان و مردم خواست از توسعه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری، حمایت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: ۱۵ درصد وسعت استان معادل ۱۳۲ هزار هکتار بیابان است و ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت تاثیر فرسایش آبی قرار دارد.

محمد تقی منوچهری افزود: سالانه بیش از ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب حاصل از روان آب‌ها بدون استفاده به دریا می‌ریزد در حالی که آب آشامیدنی مورد نیاز استان ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون متر مکعب و آب مورد نیاز بخش کشاورزی ۸۸۰ میلیون متر مکعب است.

وی افزود: با توجه به اینکه چهار سد در استان بوشهر در دست ساخت است، اما به علت محدودیت منابع مالی چاره‌ای جز تمرکز بر اجرای طرح‌های آبخیزداری نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به کار‌های صورت گرفته برای بهره وری بیشتر از آب بیان کرد: طرح اصلاح آبیاری نخلستان‌های دشتستان آغاز شده و در شهرستان تنگستان هم این طرح در ۳ هزار هکتار از نخلستان‌های اهرم اجرا می‌شود.

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر نیز که در این مراسم حضورداشت، طرح‌های آبخیزداری را در اولویت برنامه‌های استان دانست و گفت: یکی از برنامه‌های موثر در مجموعه جهاد کشاورزی و منابع طبیعی توجه ویژه به اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

انتهای پیام/ک

طرح‌های آبخیزداری اولویت استان بوشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.