سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت و گسترش روابط اقتصادی ایران و آذربایجان از طریق پروژه‌ های ریلی

مدیر عامل راه آهن جمهوری آذربایجان گفت: روابط اقتصادی ایران و آذربایجان از طریق پروژه‌ های ریلی بیش از پیش گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، جاوید قربان اف، مدیر عامل راه آهن جمهوری آذربایجان که برای افتتاح خط آهن رشت- قزوین ازمرز زمینی آستارا وارد گیلان شده بود، گفت: روابط اقتصادی ایران و آذربایجان از طریق پروژه‌ای ریلی بیش از پیش گسترش می‌یابد.

وی، با اشاره به اینکه اقدامات خوبی برای توسعه کریدور شمال- جنوب از سوی دو کشور انجام شده است، افزود: هر دو کشور همسایه ایران و آذربایجان برای توسعه کریدور شمال - جنوب فعالیت‌های بسیاری انجام دادند و پیشرفت‌ها در این زمینه فوق العاده است.

مدیر عامل راه آهن جمهوری آذربایجان، با بیان اینکه پیوند‌های اقتصادی با استفاده از پروژه‌های مشترک ریلی تقویت می‌شود، گفت: تقویت پیوند‌های اقتصادی با استفاده از پروژه‌های مشترک ریلی از اولویت مناسبات باکو - تهران است.

جاوید قربان اف، با بیان اینکه خطوط ریلی برای هر دو کشور سرشار از خیر و برکت خواهد بود، افزود: هر دو کشور همسایه برای توسعه کریدور شمال – جنوب تلاش کردند.

وی، با اشاره به اینکه از سال گذشته تا کنون بیش از ۲۷۰ هزار تن کالا از خط ریلی آستارا-آستارا جا به جا و حمل شده است، گفت: در ۲ ماه گذشته شاهد افزایش قابل توجه جابجایی کالا از حوزه ریلی آستارا – آستارا بودیم.

مدیر عامل راه آهن جمهوری آذربایجان، ارتباطات مثبت و رو به جلوی اقتصادی را توجه ویژه دولت‌ها و مسئولان دو کشور عنوان کرد و گفت: رؤسای جمهور دو کشور بر توسعه و تقویت اقتصادی و ارتباطات ریلی مؤثر تاکید دارند.

جاوید قربان اف افزود: منافع بسیاری در ارتباط ریلی در راستای تأمین رفاه حال مردم دو کشور وجود دارد.

وی، با اشاره به سفر وزیر اقتصاد آذربایجان به تهران و مذاکره با مسئولان ایرانی در زمینه اتصال خط ریلی رشت به آستارا، تصریح کرد: رؤسای جمهور دو کشور بر همکاری در زمینه ریلی و اتصال خط ریلی آستارا به رشت تأکید دارند.

 

انتهای پیام/م.ع

روابط اقتصادی ایران و آذربایجان از طریق پروژه‌ای ریلی گسترش می‌یابد

برچسب ها: هیئت دولت ، راه آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.