سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

آیا بدون توقف از جریان سیاسی خاصی حمایت می‌کند؟/ جای خالی نماینده دولت در یک برنامه جنجالی

رضا غلامحسین نژاد تهیه کننده برنامه «بدون توقف» درباره حواشی این برنامه و حضور مهمانان خاص آن صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، «بدون توقف» برنامه‌ای است که این روز‌ها در صدا و سیما و فضای مجازی سر و صدایی به پا کرده است و از واکنش‌ها معلوم است که مخاطب زیادی دارد و اثرگذاری آن به بخش‌های مختلف نهاد‌های حاکمیتی و عمومی کشور سرایت پیدا کرده است.

حضور عباسعلی کدخدایی قائم مقام شورای نگهبان و سخنگوی این شورا و پس از آن حضور معاون اول قوه قضائیه حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای و کمی قبل‌تر از آن حضور نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی مسعود پزشکیان، شاهد این ماجراست که بدون توقف اثرگذاری خاصی را در قشر جوان و مخاطبان داشته است.

در روز‌های اخیر هم صحبت‌های محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این برنامه حرف و حدیث‌هایی به وجود آورده بود و مخالفان او معتقد بودند که این تریبون در اختیار او قرار گرفته است؛ اما شواهد نشان می‌دهد که جناح اصلاح طلب هم در این برنامه تریبون‌های زیادی داشته است و شب‌های زیادی به این جناح اختصاص پیدا کرده است. صحبت‌های صادق خرازی دبیر کل حزب ندای ایرانیان در این برنامه و مسعود پزشکیان نشان از بی طرفی این برنامه دارد، اما عدم حضور نماینده دولت در برنامه هنوز جای سوال است. به همین بهانه گفتگویی را با  رضا غلامحسین نژاد تهیه کننده برنامه بدون توقف داشته ایم که در ادامه سوالات ما و پاسخ‌های او را می‌خوانید؛

 

آقای غلامحسین نژاد؛ بدون توقف بر اساس چه نیازی شکل گرفته است؟

با وجود فضای مجازی و سرعت انتقال اخبار و بالطبع وجود شبهات فراوان در ذهن جامعه بخصوص جوانان که بخش عمده‌ای از جمعیت کشور را شامل می‌شوند، این نیاز احساس شد که برنامه‌ای با حضور جوانان و از جنس خود جوانان در محیطی مناسب داشته باشیم. این نیاز که جوانان بدون موانع معمول و به دور از هر ملاحظه‌ بتوانند با مسئولان و کارشناسان نخبه مسائل، مشکلات و شبهاتشان را صریح و روشن بیان کنند.

این صراحت، محیط و شرایط جدیدی که برنامه در جامعه ایجاد کرده است، برای پخش برنامه دردسر هم داشته است؟

ببینید هر اقدام و فعالیتی که بخواهد در جهت صراحت و شفافیت اتفاق بیفتد، قطعا با موانع بسیاری روبرو می‌شود که برنامه بدون توقف هم از این شرایط مصون نبوده است. همین حواشی که در فضای مجازی راجع به برنامه می‌بینید، حکایت از همین نگاه دارد. ضمن اینکه دعوت از شخصیت‌های درجه اول کشور و نهاد‌هایی مثل مجلس شورای نگهبان و قوه قضائیه در چنین برنامه‌هایی کمی دشوار و کم سابقه بوده است که بدون توقف توانست فضای سنگین قبل را با دعوت از این عزیزان بشکند و فضای جدیدی را برای گفتگوی مسئولان با مردم ایجاد کند؛ چرا که مقام معظم رهبری نیز بار‌ها براین نکته تاکید داشته اند که مسئولان ارتباط خود را با مردم بیشتر کنند.

معیارتان برای انتخاب میهمانان برنامه به چه صورت است؟

اتاق فکر برنامه بر اساس نیاز‌های روز و شبهات مطرح شده و البته مراجعه به نظرات فراوان بیننده‌های برنامه میهمان و موضوع را پیشنهاد می‌دهد. حمایت جوانانه‌ مدیر محترم شبکه‌ی ۳ و تیم جوانشان از برنامه موجب شده تا برنامه با استقبال مردم و بیننده‌های بیشمار شبکه ۳ روبرو شود.

آیا شما در برنامه از قشر یا جریان سیاسی خاصی حمایت می‌کنید؟

پاسخ به این سوال خیلی روشن و واضح است؛ خیر. از احزاب و جناح‌های مختلف در این برنامه حضور داشته اند؛ اما اینکه چنین سوالی به ذهن شما آماده، حکایت از همان حواشی دارد که ابتدا عرض کردم. هر برنامه‌ موفقی دچار حواشی می‌شود. البته ما خود را بیرون این حواشی می‌بینیم و به رسالت خود ادامه می‌دهیم.

اگر از جریان خاصی حمایت نمی‌کنید، چرا اصلاح طلبان و دولت نماینده‌ای در برنامه نداشته اند؟

اصلاح طلبان که نماینده داشته اند؛ حضور جناب پزشکیان نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و جناب دکتر خرازی بر همین اساس بوده است. البته که ما بیش از این دعوت کرده ایم و نیامده اند. از نمایندگان دولت نیز بار‌ها دعوت و درخواست کرده ایم که در برنامه حضور داشته باشند. البته این درخواست اخیراً در فضای مجازی از سوی کاربران هم مطرح شده، ولی تاکنون هیچ ثمری نداشته و امیدواریم این اتفاق بیفتد. چرا که جوانان و جامعه سوالات و شبهات بیشماری دارند. این شبهات و سوالات حتی در بین طرفداران دولت و کسانی که به آنها رأی داده اند هم بیشتر است. امیدوارم دولت نیز با مردم به گفتگو بنشیند.

این حواشی که توضیح دادید، تاثیری هم بر برنامه داشته است؟

ما هر اتفاقی را رصد می‌کنیم و اگر در جهت اصلاح برنامه و تقویت برنامه باشد، انجام می‌دهیم؛ اما به هر حال اثر حواشی کم هم باشد موثر است. امیدوارم دوستانی که حاشیه درست می‌کنند، بیایند و در کنار هم فضایی در شأن مردم و جوانان ایجاد کنیم تا به پیشرفت کشور سرعت دهیم.

در بدون توقف سری جدید چه تعییراتی خواهید داشت؟

ما هر زمان که احساس کنیم با ایجاد تغییرات کیفیت برنامه بالا می‌رود، منتظر فصل جدید نمی‌مانیم و تغییرات را ایجاد می‌کنیم. مثل همین تغییراتی که این اواخر در برنامه رخ داد؛ اما در فصل جدید برنامه سعی بر این است که مردم را بیشتر در برنامه دخیل کنیم و ان شاء  الله حضور جوانان در برنامه به شادابی آن می‌افزاید. سری جدید سال آینده روی آنتن شبکه سه می رود. برنامه این روزها شنبه تا چهارشنبه بعداز خبر ساعت ۱۹ پخش می شود.

کلام پایانی؟

ممنونم از شما و بیننده‌های مهربان و بی شمار برنامه بدون توقف و متشکرم از اینکه با نظرات سازنده خود ما را دلگرم‌تر می‌کنند. همچنین از عوامل برنامه که صبورانه علی رغم همه‌ ناملایمتی‌ها و کاستی‌ها و حواشی صبورانه و بی دریغ برنامه را راهبری می‌کنند، متشکرم.

گفتگو از الهام قبادی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.