سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

سال ۹۸ پایان کاداستر جنگل‌های شمال است

آقایی گفت: حدنگاری و کاداستر از مهم‌ترین وظایف سازمان جنگل هاست که پایان سال آینده این امر برای روشن شدن تکلیف اراضی پایان می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی خلیل آقایی، رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور صبح امروز و در نخستین روز هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری که به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران و کارکنان منابع طبیعی سراسر کشور سخن می‌گفت، اظهار کرد: عید منابع طبیعی، آغاز هفته درختکاری است و در هفته منابع طبیعی ما دنبال احسن الحال هستیم و حال خوب ما آن زمانی است که به تکلیف مان در عرصه‌های منابع طبیعی به خوبی عمل کنیم.

وی از اقدامات کارکنان منابع طبیعی سراسر کشور به خاطر فعالیت‌های انجام شده  امسال تشکر کرد، اما یادآور شد که این اقدامات بدون اشکال و نقص نبوده و ضمن بازنگری باید این اشکالات در سال آینده مرتفع شود.

آقایی در ادامه از دو برابر شدن اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: سال گذشته با عنایت مقام معظم رهبری، دولت و مجلس این اعتبارات ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۸ این رقم به ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

این مقام مسئول از طریق ویدئو کنفرانس به مدیران منابع طبیعی اعلام کرد که پروژه‌های منابع طبیعی از فروردین ماه با قوت بیشتری آغاز می‌شود و برای انجام فعالیت‌ها منتظر بخشنامه، تفاهم نامه و یا دیگر دستورالعمل‌های اداری کنند.


بیشتر بخوانید: رشد ۲ برابری اعتبارات آبخیزداری در سال آینده/ توزیع نهال رایگان در نماز جمعه


رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه تصریح کرد: تمام فعالیت‌ها و اقدامات منابع طبیعی در سال آینده باید دارای شناسنامه، کد و مختصات جغرافیایی باشد، تا هر مرجع آدرس کار‌های انجام شده را بخواهد با مشخصات و مستندات انجام شده قابل رویت باشد.

 آقایی دامنه عرصه‌های منابع طبیعی را بسیار گسترده و وسیع  دانست و گفت: علی رغم مسئولیت پذیری امکانات نیز محدود است و در این مسیر باید از دیگران نیز کمک گرفت چنانچه امسال و در انجام اقدامات آبخیزداری به عینه حضور و حمایت استانداران استان ها، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مردمان جوامع محلی در اجرای این طرح‌ها دیده شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اولویت دارترین برنامه سازمان جنگل‌ها در سال ۹۸ را جلب مشارکت مردم در منابع طبیعی اعلام کرد و گفت: بدون درخواست مردم و نظر آنان هیچ طرح و پروژه‌ای از سوی منابع طبیعی در عرصه‌ها اجرایی نخواهد شد مگر اینکه نسبت به اجرای آن مطالبه مردمی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه دنبال تغییر کاربری مراتع کشور نیستیم بلکه اعتقاد راسخ داریم که باید این عرصه‌ها روز به روز اقتصادی‌تر شوند، اظهار کرد: زمانی مراتع می‌توانند بخوبی حفظ شود که بهره برداران و مردم بتوانند به‌صورت منطقی از آن منتفع شوند و احساس شان این باشد که زندگی شان وابسته به منابع طبیعی است.

از بیماری جنگل‌های هیرکانی و زاگرس ناراحتیم

رئیس سازمان جنگل‌ها در ادامه سخنان خود گفت: از بیماری که امروزه دامنگیر جنگل‌های هیرکانی و زاگرس شده است ناراحت و نگرانیم، اما این ناراحتی کافی نیست بلکه از معاونت حفاظت و مدیران منابع طبیعی جنگل‌های هیرکانی و مدیران استان‌های زاگرس نشین صراحتاً می‌خواهم که سال آینده اولویت کاری شان نجات شمشاد‌ها در شمال و بلوط‌ها در زاگرس باشد.

سال ۹۸ پایان کاداستر جنگل‌های شمال است

 آقایی سال ۹۸ را پایان کاداستر جنگل‌های شمال کشور اعلام کرد و افزود: حدنگاری و کاداستر از وظایف مهم سازمان جنگل‌هاست و روستا به روستا و بخش به بخش کاداستر اراضی را انجام داده و پایان آن را اعلام می‌کنیم تا مردم و منابع طبیعی تکلیف اراضی خود را بدانند.

وی ادامه داد: جشن پایان کاداستر اراضی جنوب کرمان در هفته گذشته برگزار شد و در فرودین ماه سال آینده نیز کاداستر اراضی غرب استان مازندران (نوشهر) پایان می‌یابد.

این مقام مسئول در پایان  تصریح کرد: کلیه فعالیت‌های منابع طبیعی در حوزه جنگل، مرتع و بیابان با حجم اعتبارات و توجهاتی که از سوی مسئولان تراز اول کشور وجود دارد سال آینده در قالب مدیریت جامع آبخیز با قوت و اراده‌ای مستحکم ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.