سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث کارخانه گلاب گیری در ساری

کارخانه گلاب گیری در روستای شلیمک ساری با تسهیلات ۱۹ میلیارد ریالی احداث می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: چند سالی است کشت گل محمدی در اراضی شیبدار و کم بازده شهرستان ساری مورد توجه بهره‌برداران قرار گرفته و تلاش بر آن است با توسعه باغات گل محمدی در این اراضی، فرصت‌های شغلی جدید برای افراد جویای کار ایجاد شود.

وی افزود: گل محمدی در فرهنگ ایرانی جایگاه ارزشمندی دارد تا جایی که در جشن‌ها و عزای ایرانیان کاربرد دارد و هر ساله، خانه کعبه با گلاب ناب و معطر ایران شستشو داده می‌شود.

پورفلاح، شروع طرح کاشت گل محمدی در اراضی شیبدار کم بازده را با ایجاد باغ گل محمدی در ۲۰ هکتار از اراضی شیبدار منطقه دودانگه شهرستان ساری و در باغ پایلوت دو هزار مترمربعی در روستای دادوکلای دودانگه از سال ۹۰ عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: تهیه و حمل نهال و پاجوش گل محمدی در سال ۹۰ از طریق جهاد دانشگاهی کرج انجام شد و کیفیت اسانس گرفته شده از گل محمدی منطقه بالاتر از استاندارد تولید  بود.

پورفلاح با اشاره به احداث کارخانه گلاب گیری در روستای شلیمک و اعطای تسهیلات ۱۹ میلیارد ریالی از محل تفاهم نامه با استانداری و با عاملیت بانک سینا، این برنامه را از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی این مدیریت اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری احداث گلخانه نهالستان گل محمدی در سطح ۹۰۰ مترمربع را از برنامه‌های اجرا شده این بهره بردار در راستای تکمیل زنجیره تولید و توزیع عنوان کرد.

انتهای پیام/ م

ساخت کارخانه گلاب گیری در روستای شلیمک ساری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.