سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای برنامه‌های مختلف در هفته منابع طبیعی در مهاباد

۱۵ برنامه مختلف به مناسبت هفته منابع طبیعی در شهرستان مهاباد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت: این برنامه‌ها شامل توزیع شش هزار اصله نهال رایگان، نهالکاری در پنج هکتار از مراتع شهرستان، کاشت یکهزار و ۵۰۰ نهال در قالب طرح احیای مراتع حاشیه معادن، توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی و افتتاح طرح‌های آبخیزداری در روستا‌های آفان و میرسه است که با مشارکت بهره برداران در این شهرستان برگزار می‌شود. 

مجید پاتو افزود: اجرای طرح بذرکاری و بذرافشانی در ۷۰۰ هکتار از مراتع روستا‌های برهان، آفان و میرسه، برگزاری مسابقات ورزشی، سخنرانی کارشناسان منابع طبیعی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در شهر‌های مهاباد، خلیفان و گوک تپه و حضور تشکل‌های غیر دولتی در مدارس برای ترویج فرهنگ کاشت و مراقبت از درختان در قالب درس انسان و محیط زیست از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی در مهاباد است.

پاتو گفت: علاوه بر اختصاص نهال به مناطق شهری و روستایی، در جنگل‌های این شهرستان نیز گونه‌های بادام، بنه، گلابی وحشی، زالزالک و گونه‌های بومی منطقه کاشته خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهاباد اضافه کرد: برنامه‌های امسال هفته منابع طبیعی در مهاباد از امروز با کاشت نهال در پادگان تیپ ۳۶۴ پیاده شهید نصیرزاده ارتش و با حضور مسئولان و دوستداران منابع طبیعی در این شهرستان آغاز شد.

از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه در تقویم رسمی کشور به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ج

برنامه‌های مختلف در هفته منابع طبیعی در مهاباد اجرا می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.