سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون میراث فرهنگی اردبیل:

۱۸۰ شی تاریخی به میراث فرهنگی اردبیل تحویل داده شد

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: ۱۸۰ شی تاریخی و فرهنگی به اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل جهت نگهداری در مخزن آثار و نمایش در موزه‌های استان اردبیل تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم لطفی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز با اعلام این خبر افزود: این اشیاء شامل خمره‌های سفالی، سکه‌های مفرغی و مسی، سفال‌های منقوش کتیبه دار، آویز‌های تزیینی از جنس استخوان و اشیاء دیگر است.

وی تاکید کرد: ابزارآلات استخوانی، کارد مفرغی، سرپیکان سنگی و چکش و میخ‌های فلزی نیز از جمله دیگر آثار یافت شده در این منطقه باستانی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: تمامی اشیاء قبل از تحویل به امین اموال، به همت اداره کل میراث فرهنگی استان رسوب زدایی، تثبیت و مرمت نهایی گردید.

کریمی با اشاره به کشف آثار از دوره‌های مختلف تاریخی در این مکان، ادامه داد: قدمت اشیاء مکشوفه از عصر آهن (۳۵۰۰ سال پیش) تا عهد سلجوقی می‌باشد که از اهمیت تاریخی برخوردار است.

وی اضافه کرد: ۳ اثر شاخص از ۱۰ اثر ارسالی به نمایشگاه چهار دهه کشفیات باستانشناسی که قرار است این ماه در تهران برگزار شود از منطقه یل سویی کشف شده است.

انتهای پیام/ح

کشف آثار تاریخی در اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.