سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرما، به باغ های همدان خسارت وارد کرد

رییس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: در سال جاری ۷ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال خسارت به باغ های این استان وارد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احد ظفری، رییس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه به دلیل برودت هوا و کاهش دما به ۲۶ هزار و ۵۳۲ هکتار از باغ‌ها و ۳۳۵ هزار و ۸۳۰ هکتار از زمین‌های زراعی این استان خسارت وارد شد، افزود: بیشترین خسارت به شهرستان‌های کبودراهنگ و رزن وارد شده است.

 وی با بیان اینکه خسارت‌های امسال در بخش کشاورزی به ۳۶۲ هزار و ۳۵۰ هکتار وارد شده است اظهار داشت: بیشترین خسارت در بخش باغی مربوط به باغ‌های گردو، هلو، سیب، آلو و انگور بوده است.

رییس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: در بخش زراعی نیز بیشترین خسارت‌ها به مزارع گندم دیم و آبی، کلزا، چغندر قند، سیب زمینی، جو و یونجه وارد شده است.

ظفری با بیان اینکه استقبال کشاورزی از بیمه بسیار پایین است افزود: بسیاری از کشاورزان و باغداران برای بیمه اقدام نکرده اند و در سال زراعی جاری در بخش زراعی ۱۹۷ هزار و ۳۹ هکتار و در بخش باغی نیز ۲ هزار و ۲۳ هکتار بیمه شده اند.

وی ادامه داد: همچنین بیمه تنه درختان به میزان ۸۵۵ هکتار، دام سنگین به میزان ۳۴ هزار و ۸۱۵ راس و طیور به تعداد ۱۱ میلیون و ۵۰۰ قطعه بیمه شده اند.

رییس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی همدان اظهار داشت: این میزان خسارت در مقایسه با خسارت‌های سال ۹۶ که در کل ۹۳۰ میلیارد ریال بود بسیار افزایش داشته که دلیل آن خسارت‌های شدید فصل بهار به باغ‌ها و زراعت همدان بود.

انتهای پیام/ب

خسارت به مزارع گندم در همدان

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.