سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۰۰ یادواره شهدا سالجاری در سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰۰ یادواره شهدا از ابتدای امسال تا کنون به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این استان برگزار شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عباس پالاش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: انجام تبلیغات محیطی، غرس درخت، سخنرانی پیش از نماز‌های جمعه، اهدای خون، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اعزام ۴۰ نفر از خانواده شهدا به مشهد مقدس، رو نمایی از نرم افزار چند رسانه‌ای شهید خبرنگار محسن خزایی در ۲۲ اسفند، گردهمایی پیام آوران ایثار، دیدار خادمان شهدا با رهبر معظم انقلاب و غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا از مهمترین برنامه‌های گرامیداشت این روز است.

وی ادامه داد: ۸۳۸ دیدار با خانواده شهدا و ایثاراگران در این مدت برنامه ریزی شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان به برنامه محوری سالروز تاسیس این نهاد که با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: این مراسم ۲۲ اسفند از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در سرسرای اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار خواهد شد.

وی به برنامه‌های بنیاد شهید در حوزه خدمات آموزشی، درمانی و مسکن خانواده‌های ایثارگر و شاهد اشاره کرد و گفت: در حوزه درمان توجه به بیمه تکمیلی و در حوزه آموزش تحصیل فرد ایثارگر در تمام مقاطع به طور رایگان است.

پالاش در حوزه مسکن به پرداخت وام ۷۷ میلیون تومانی به جامعه هدف اشاره کرد و افزود:در حوزه پرداخت وام به جامعه ایثارگران هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اعزام به حج تمتع را ۸۰ نفر عنوان کرد که ۶۵ نفر آنان دعوت نامه دریافت کرده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در حوزه فرهنگی به ضبط ۹۷ مصاحبه در سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت: توجه به یاد و نام شهدا سبب شد تا تنها در دی ماه امسال ۵۰ برنامه را ضبط و آماده کنیم.

وی بیان کرد: هزار و ۵۱۶ دانشجو، ۹۸۸ دانش آموز و ۱۸۶ نخبه در حوزه شاهد و ایثارگر در سیستان وبلوچستان فعالیت می‌کنند.

پالاش با بیان اینکه ۴۳۸ مزار شهدا در سیستان و بلوچستان وجود دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر زاهدان دارای یک مزار است و نیاز به ظرفیت بیشتری در این زمینه دارد بنابراین برنامه‌هایی برای گسترش این مزار در دستور کار است.

انتهای پیام/ع

۳۰۰ یادواره شهدا سالجاری در سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.