سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورابراهیمی: حداکثر تفاوت بودجه ۹۸ با سال‌های گذشته پنج درصد است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حداکثر تفاوت بودجه ۹۸ با سال‌های گذشته پنج درصد است، ساختار بودجه ۹۸ همان ساختار بودجه دهه‌های گذشته را دارد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست هماهنگی عملیات اجرایی اسناد توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور، گفت: در جلسه صبح امروز با وزیر کشور مسئله مهمی در زمینه توسعه کشور به خصوص مسائل اقتصادی استان‌ها مطرح شد.

وی افزود: رهبر انقلاب قبل از ارسال بودجه به مجلس شورای اسلامی در آذر ماه یک یادداشت نوشتند که بحث آن این بود که هیچ انطباقی بین بودجه با شرایط اقتصادی کشور نیست، اگر از بنده هم که به عنوان یک خدمتگزار در مجلس که سالها با بحث بودجه درگیر بودم سوال شود، می‌گویم حداکثر تفاوت بودجه ۹۸ با سالهای گذشته پنج درصد است، ساختار بودجه ۹۸ همان ساختار بودجه سال ها و دهه های گذشته را دارد.

پور ابراهیمی افزود: یادداشت رهبر انقلاب حاکی از این بود که باید جنس تصمیمات در حوزه مسائل اقتصادی که بخش مهم آن بودجه است متفاوت شود و این تفاوت ملزم به تغییرات اساسی است. تحول مدنظر مقام معظم رهبری، مختص به بودجه نیست و به سایر بخش‌های اجرایی نیز برمی‌گردد.

رئیس کمییون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بعداز یادداشت ویژه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور از ایشان فرصت ۴ ماهه‌ای برای تحول و تغییر در ۱۱ مورد را خواستند، امروز فرصت مناسبی برای تغییر روش‌های اقتصادی و اداره کشور است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در مجلس این آمادگی را داریم تا روش‌ها و سر فصل‌هایی که سبب تحول کشور می‌شود را کارشناسی و بررسی کنیم و از طریق راه کار‌های قانونی که مجلس و شورای عالی اقتصاد برای ما فراهم می‌کند به حل مشکلات و معضلات بپردازیم و مسائل را حل کنیم، اگر این تحول در ساختار شکل بگیرد حتما در سال آینده شاهد برطرف شدن بسیاری از معضلات هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم وزرا و رئیس جمهور به ادبیات جدیدی توسعه کشور را به خوبی پیش برده و بتوانیم شاهد توسعه پیش از پیش کشور باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.