سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی توجیهی برای تجاوزگری آمریکا و متحدانش به سوریه است

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی به منظور توجیه تجاوز سال گذشته آمریکا و متحدانش به شهر دومای سوریه منتشر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای به انتقاد از گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره سوریه پرداخت و آن را توجیهی برای تجاوز آمریکا و متحدانش به این کشور دانست.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: ما نگران هستیم که آن‌ها ترجیح دهند اطلاعاتی را که از سوی روسیه و سوریه فراهم شده و تایید می‌کند که حملات شیمیایی (در دوما) توسط کلاه سفید‌ها انجام شده است را کاملا نادیده بگیرند.

وزارت خارجه روسیه همچنین در این بیانیه ابراز نگرانی کرد که حتی اطلاعات ارائه شده از سوی شماری از روزنامه نگاران غربی در خصوص ماهیت این حملات نادیده گرفته شده است. 

در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: کارشناسان روسیه به دقت گزارش نهایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی (ماموریت حقیقت یاب در سوریه) را درباره حادثه شهر دوما مورد بررسی قرار خواهند داد و به زودی نتایج ارزیابی خود را به تفصیل در اختیار جامعه بین المللی قرار می‌دهند.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است: گزارش کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره استفاده از گاز کلر در شهر دوما، متاسفانه حاکی از آن است که این گزارش به منظور توجیه تهاجم ۱۴ آوریل سال ۲۰۱۸ آمریکا، انگلیس و فرانسه، که در نقض منشور سازمان ملل متحد علیه یک دولت مستقل بود، صورت گرفت.

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در گزارشی مدعی شد در آوریل سال گذشته میلادی در شهر دومای سوریه از گاز سمی کلر استفاده شده است. این در حالیست که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را امحا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.